Balzary
Medlem
Har en 400D som jag köpte från en nätbutik, efter att jag haft den 2 veckor så pajade den, det var spegeln som hoppade ur sitt läge.
Efter samtal med återförsäljaren skickade jag tillbaka kameran till dem som i sin tur skulle skicka den till serviceverkstaden, detta gjorde jag den 2/5.
Kameran har alltså varit trasig i snart 2 månader. Serviceverkstaden fick in kameran den 21/5, vilket innebär att den låg ett par veckor hos återförsäljaren först...
Kameran har ännu inte blivit lagad, den 20/6 alltså, utan de väntar på reservdelar får jag till svar.
Min fråga är, har man några rättigheter som kund att när det tar sån här tid att reparera en alldeles ny kamera, kan man då kräva att få en ny i stället?
//Magnus
tacksam för svar, då semestern närmar sig med stormsteg..
Efter samtal med återförsäljaren skickade jag tillbaka kameran till dem som i sin tur skulle skicka den till serviceverkstaden, detta gjorde jag den 2/5.
Kameran har alltså varit trasig i snart 2 månader. Serviceverkstaden fick in kameran den 21/5, vilket innebär att den låg ett par veckor hos återförsäljaren först...
Kameran har ännu inte blivit lagad, den 20/6 alltså, utan de väntar på reservdelar får jag till svar.
Min fråga är, har man några rättigheter som kund att när det tar sån här tid att reparera en alldeles ny kamera, kan man då kräva att få en ny i stället?
//Magnus
tacksam för svar, då semestern närmar sig med stormsteg..