Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hur länge rengöra sensor?
- Trådstartare moorflax
- Start datum
vargen24
Aktiv medlem
Hehe
Du får vänta länge om du tror den gör ren sig själv.Ta en luftmadrass pump o blås ur den det brukar jag göra det funkar finfint annars finns här på sidan massor av tips på hur du ska göra ren den med penslar mm.Men testa att bara blåsa ur den ingen risk att du skadar nåt då
Du får vänta länge om du tror den gör ren sig själv.Ta en luftmadrass pump o blås ur den det brukar jag göra det funkar finfint annars finns här på sidan massor av tips på hur du ska göra ren den med penslar mm.Men testa att bara blåsa ur den ingen risk att du skadar nåt då
aekiey
Medlem
ähh ajg tycker det där är överspelat faktiskt,har gjort rent sensorn på min 300d flertalet gånger med en blåsbälg o en fibertrasa inga problem alls,
kompisens d70 såg det ut som om man hade kastat in en näve grus på sensorn,samma där blåsbälg o fibertrasa =ingas problem alls,
så jag tycker det är aldeles för uppblåst de där =)
bara min sida av saken!
mvh johan
kompisens d70 såg det ut som om man hade kastat in en näve grus på sensorn,samma där blåsbälg o fibertrasa =ingas problem alls,
så jag tycker det är aldeles för uppblåst de där =)
bara min sida av saken!
mvh johan
vargen24
Aktiv medlem
Får hålla med Johan
Tycker ochså det är lite överkurs med speciella penslar o vätskor som man kan köpa dyrt det funkar kanon fint med en blåsbälg lite dam gör inte ett smack ska man hitta dammkorn så får man ju ställa bländaren på 22 o ta på en klarblå himmel men hur ofta fotar man så.
Tycker ochså det är lite överkurs med speciella penslar o vätskor som man kan köpa dyrt det funkar kanon fint med en blåsbälg lite dam gör inte ett smack ska man hitta dammkorn så får man ju ställa bländaren på 22 o ta på en klarblå himmel men hur ofta fotar man så.
Stene_68
Aktiv medlem
Jag använder inte blåsbälg längre eftersom jag fick skräp under filtret på min 20D och var tvungen att byta ut sensorn efter att ha blåst med blåsbälg. Läste sen att det kan lossna partiklar som kan hamna under filtret. Hädanefter ska jag bara använda penslar och toppsliknande saker med rengöringsmedel som jag beställt från Visible Dust.
Läste i en fototidning att man bör stänga av kameran i åtminstone 15 min innan man byter objektiv för att bli av med statisk elektricitet som drar till sig damm.
Läste i en fototidning att man bör stänga av kameran i åtminstone 15 min innan man byter objektiv för att bli av med statisk elektricitet som drar till sig damm.
thejejk
Aktiv medlem
Stene_68 skrev:
Oj då... o jag som byter mest hela tiden, och inte är speciellt nogrann vid bytet heller... lustigt att jag klarat mig såpass bra då. Hade en tydlig fläck som jag misstänker var där från början. Tvättade bort den med som kanske var lite over-kill, digipads och eclipse, i somras och sen dess har jag inte sett något mer på min sensor.
Jesper Lindeblad
Aktiv medlem
Sten vad kostade det kalaset?
/Jesper
/Jesper