Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur lägger jag in en bild i bloggen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Randi

Aktiv medlem
En fotoblogg utan bild?!
Kan någon vara så snäll och hjälpa mig. Hur jag ska lägga in en bild i min blogg. Jag har testat ALLT!!!!!!!!
 
Jag har Safari 2.0.4. Jag har popups blockerare i virusskyddet och brandväggen. Är det det som är problemet?
 
Troligt - om det inte dyker upp någonting alls. "Lägga in bild" öppnar en popup där man får ladda upp och välja bild.
 
Nu kan jag inte ens gå in på "Skriv nytt blogginlägg" utan "Redigera blogginlägg" dyker upp istället.

Förut när jag testade fick jag upp ett formulär med Skapa/redigera bild om jag tryckte på en knapp med ett träd. När jag fyllde i bildens URL adress och tryckte på "skapa", så hände inget alls. Texten "Lägga in bild" fanns inte.
 
Randi: Såhär ser infoga bild-fönstret i Firefox ut. Man får alltså en knapp som tillåter en att bläddra på sin hårddisk.
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    10 KB · Visningar: 99
Tack Christer och Jesper för er hjälp.

Tyvärr fungerar det inte hos mig alls. Förut fick jag i alla fall upp en meny med fonter m.m., men den försvann i förmiddags. Jag får avstå från bloggen tills vidare, eftersom jag inte kan ta bort popups blockerarna i brandväggen och i virusskyddet.

Hälsningar Randi
 
Det är nog inte bara dina popupblockerare och brandvägg för det ser inte ut som det ska i Safari hos mig heller. Fast laddar du ner Firefox och använder den till bloggandet kan du ju både välja typsnitt, strl på font mm också. Det går ju att ha fler än en webbläsare:)

Ladda ner Firefox för mac


Christer, hela verktygsfältet är borta i Safari.
 
ÄNTLIGEN! Tack snälla rara!

Jovisst Lotta, kan man ha fler än en webbläsare och nu har jag tre webbläsare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.