taxichaffis
Aktiv medlem
vad har convig 19 med kameraförsäljning att göra, lägg ner och stäng detta
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jättemånga?Ja, och jättemånga dör i säsongsinfluensa varje år.
Det mörkas redan, vill du att alla ska stoppa huvet i sanden o låssas att det inte påverkar hela världen?Tänk ett krig där man varje dag håller tv-sänd presskonferens och rapporterar dödstalen. Hur skulle världens befolkningar reagera på det?
Vad menar du med "samma capita"?Nu börjar tom Giesecka svaja på att det kommer vara samma capita om ett år.
Tror ni fortfarande att capita kommer vara samma i slutändan
Schweiz har hälften mot sverige så dom har klarat sig betydligt bättre. Oavsett dom har testat fram drygt 30000 smittade så dom var försent ute precis som italien,frankrike, england. Alla dessa stängde i panik lockdown när dom insåg att tåget gått.
Stänger man i tid o jobbar med testning, smart smittspårning o isolering av smittade då går det såhär
taiwan 7 döda
hongkong 4 döda
singapore 23 döda
Eftersom det smittar mindre än vad dom trodde så betyder det flera saker.
1 Sverige valde fel strategi som kommer kosta många livet i onödan.
2 att man får stop på det precis som med sars o mers.
3 att dödligheten är minst dubbelt mot vad folkhälsomyndigheten trott.
Danmark verkar ta det på allvar o testar massor. Har dom koll på gränsen/flyg så kommer det fungera. Norge hade inga nya döda nu, danmark EN.
Nu börjar tom Giesecka svaja på att det kommer vara samma capita om ett år. Varför skulle denna pandemi fungera annorlunda än andra tidigare? Vissa länder, vissa delar av länder har alltid drabbats olika hårt det som alltid varit skillnaden är hur många smittade o vilken spridning dom fick från början.
Tror ni fortfarande att capita kommer vara samma i slutändan
Eftersom folkhälsomyndigheten inte trodde det skulle bli en pandemi o förnekade det så länge så var sverige totalt oförberedda. Dessutom har ni inte märkt tegnells anti vilja att testa?
Han är inte intresserad av något som kan stoppa spridningen, det enda målet är att sjukvården ska hinna med.
Nu börjar han dessutom svamla att man kan vara immun utan antikroppar. Visa mig en studie på det tack
Så tester o munskydd det gillar tegnell inte alls. Lärjungen till Giesecke. Konstigt att det går så bra
Jag varken gissar eller drömmer. Jag konstaterar att man kan uppnå flockimmunitet antingen genom att tillräckligt många personer utvecklar antikroppar eller genom storskalig vaccinering (eller förstås genom en kombination av dessa båda).Du gissar bara o drömmer om ett vaccin.
Det beror ju helt på hur flockimmuniteten uppnås.Du inser inte hur många som kommer sätta livet till innan flock immunitet är uppnåt.
Jag känner inte till historien om vare sig SARS eller MERS i detalj. Dessa virus var kanske svårare att sprida?Varför väntade vi inte på flock immunitet mot sars o mers?
Befolkningen skulle propsa på att avsluta kriget, vilket var precis vad som hände i USA under Vietnamkriget.Tänk ett krig där man varje dag håller tv-sänd presskonferens och rapporterar dödstalen. Hur skulle världens befolkningar reagera på det?
Öppna upp? Vill du att Sverige ska upphöra med alla åtgärder som hittills införts för att bromsa smittspridningen?Det mörkas redan, vill du att alla ska stoppa huvet i sanden o låssas att det inte påverkar hela världen?
Hur många har någon ekonomi kvar om detta pågår i 2 år?
Är det inte bättre att köra som dom asiatiska länderna som öppnat upp?
utan lockdown dessutom.
Det går jättebra att sluta läsa tråden för den som inte är intresserad.vad har convig 19 med kameraförsäljning att göra, lägg ner och stäng detta
Nu börjar han dessutom svamla att man kan vara immun utan antikroppar. Visa mig en studie på det tack
Om vi gjort mer för att hindra allmän spridning skulle vi kunna gå tillbaka till mer normalt liv i sverige precis som flertalet asiatiska länder.Öppna upp? Vill du att Sverige ska upphöra med alla åtgärder som hittills införts för att bromsa smittspridningen?
Hej igen..
Liten detalj bara, så här säger en läkare ,som också forskar inom immunologi, angående antikroppstestet:
”– Det kan vara så att man har en mild infektion och väldigt svaga mätbara antikroppar, men det betyder inte att man saknar immunitet. Man kan alltså ha viss immunitet trots att antikroppstestet är negativt.
Testet inte perfekt
Petter Brodin förklarar det möjliga mörkertalet med att antikroppstestet inte är perfekt, och att antikroppar inte är det enda skyddet kroppen har.
De vita blodkropparna minns nämligen viruset och svarar snabbt vid en ny infektion. Det syns inte i testerna, men är en viktig faktor att ta med när resultatet analyseras.”
Det som låter som svammel för dig kanske gör det pga bristande kunskap i ämnet.
Jag gissar att du inte skulle kunna tillgodogöra dig och tolka resultaten av en sådan studie.
Så min poäng är: man kanske inte ska dra för snabba slutsatser i komplicerade frågor, speciellt inte om man inte har kunskap i ämnet i sig.
Men jag ska googla på ”snabba slutsatser i komplicerade frågor” nu och se om jag har rätt.
Hej igen..
Liten detalj bara, så här säger en läkare ,som också forskar inom immunologi, angående antikroppstestet:
”– Det kan vara så att man har en mild infektion och väldigt svaga mätbara antikroppar, men det betyder inte att man saknar immunitet. Man kan alltså ha viss immunitet trots att antikroppstestet är negativt.
Testet inte perfekt
Petter Brodin förklarar det möjliga mörkertalet med att antikroppstestet inte är perfekt, och att antikroppar inte är det enda skyddet kroppen har.
De vita blodkropparna minns nämligen viruset och svarar snabbt vid en ny infektion. Det syns inte i testerna, men är en viktig faktor att ta med när resultatet analyseras.”
Jag gissar att du inte skulle kunna tillgodogöra dig och tolka resultaten av en sådan studie.
Så min poäng är: man kanske inte ska dra för snabba slutsatser i komplicerade frågor, speciellt inte om man inte har kunskap i ämnet i sig.
Men jag ska googla på ”snabba slutsatser i komplicerade frågor” nu och se om jag har rätt.
Han påstår att alla länder speciellt norden ska ha samma antal dödsfall per capita om ett årVad menar du med "samma capita"?
Hej igen..
Testet inte perfekt
jättemånga?
ett normal år 500-1000 [...] Nu har ju tom tegnell erkänt att det dör betydligt mer än från en vanlig influensa men du tycker inte det?
[...]
Vi får väl lita på att vårdgivaren i dessa fall gjort rätt bedömning. De flesta var nog helt enkelt i för dåligt skick att klara av intensivvård.[...] Att knappt ens häften av dödsfallen fått vård på sjukhus/iva?
[...]
Inte ett normal år. Varje normalt år!
Och det tycker du är okej?
Men en topp under en mycket speciell pandemi är inte ok?
Inte ett normal år. Varje normalt år!
Och det tycker du är okej?
Men en topp under en mycket speciell pandemi är inte ok?
Ansvarsfördelningen är sådan att det är kommunerna som svarar för ålderdomshemmen. Tillsyn över den verksamheten ingår inte i FHMs verksamhet. Det är IVO som har den uppgiften.