Ok, nu har jag ju inte uttryckt någon direkt åsikt om strategin i sig, så jag tror jag hoppar boktipset.
Men hur som helst, du har en hjärna och har jämfört resultat från olika länder. Och har läst en bok. Och kanske lite artiklar av andra epidemiologer.
På något sätt känns det inte som att det klår den samlade kunskapen, erfarenheten och resurserna FHM har. Jag har svårt att bedöma om de gör rätt eller fel men det känns ju lite mer trovärdigt, inte sant?
Beträffande andra, som är betydligt vassare, så gäller nog också där att osäkerheten är väldigt stor när det kommer till kunskapen om just detta virus.
Annars kan jag ju passa på att fråga, varför har Schweiz så höga dödstal fast de stängde ner landet hyfsat tidigt?
Schweiz har hälften mot sverige så dom har klarat sig betydligt bättre. Oavsett dom har testat fram drygt 30000 smittade så dom var försent ute precis som italien,frankrike, england. Alla dessa stängde i panik lockdown när dom insåg att tåget gått.
Stänger man i tid o jobbar med testning, smart smittspårning o isolering av smittade då går det såhär
taiwan 7 döda
hongkong 4 döda
singapore 23 döda
Eftersom det smittar mindre än vad dom trodde så betyder det flera saker.
1 Sverige valde fel strategi som kommer kosta många livet i onödan.
2 att man får stop på det precis som med sars o mers.
3 att dödligheten är minst dubbelt mot vad folkhälsomyndigheten trott.
Danmark verkar ta det på allvar o testar massor. Har dom koll på gränsen/flyg så kommer det fungera. Norge hade inga nya döda nu, danmark EN.
Nu börjar tom Giesecka svaja på att det kommer vara samma capita om ett år. Varför skulle denna pandemi fungera annorlunda än andra tidigare? Vissa länder, vissa delar av länder har alltid drabbats olika hårt det som alltid varit skillnaden är hur många smittade o vilken spridning dom fick från början.
Tror ni fortfarande att capita kommer vara samma i slutändan
Eftersom folkhälsomyndigheten inte trodde det skulle bli en pandemi o förnekade det så länge så var sverige totalt oförberedda. Dessutom har ni inte märkt tegnells anti vilja att testa?
Han är inte intresserad av något som kan stoppa spridningen, det enda målet är att sjukvården ska hinna med.
Nu börjar han dessutom svamla att man kan vara immun utan antikroppar. Visa mig en studie på det tack
Så tester o munskydd det gillar tegnell inte alls. Lärjungen till Giesecke. Konstigt att det går så bra