Annons

hur kategoriserar ni?

Produkter
(logga in för att koppla)

Linkeboda

Aktiv medlem
Ju mer bilder jag får desto större problem får jag med sorteringen av dem. Ett tag hade jag dem i ordning efter fototillfälle. Men sen kom jag på att jag inte ville blanda bilder på släkten med mina naturbilder. Då blev det olika kategorier med "natur", "släkt" , "vänner" osv. Men ibland dyker det ju upp foton som tillhör flera kategorier, eller ingen kategori. Största problemet är nog att jag inte vill blanda minnesbilder med mina mer "artistiska" bilder.
Så nu undrar jag hur ni här på fotosidan tänker när ni delar upp era bilder?

Ordning o reda!

Jag lägger dom i mappar efter datum och efter datumet skriver jag, inom parentes, lite om vad dom innehåller!
T.ex: 031016(rådjursjakt).
Om jag plåtat rådjursjakt på morgonen och sen tar partybilder på kvällen sorterar jag upp bilderna i två mappar med olika "hint" inom parenteserna!
Alltså: Ena mappen heter 031016(rådjursjakt) och den andra 031016(fyllefest)!:)
Detta funkar fint, tycker jag!

stor jävla låda

skaffa en stor jävla låda och släng ner allt i. gärna negativen med, allt går på samma ställe och när den blivit full så skaffar du en till.

körde på det systemet tidiagre men sen man började att skola sej så har det blivit nån typ av system med lite mappar och nån plastficka eller två.

men fortfarande om man kommer in i labbet här hemma så brukar det mesta hämna i lådan, om det inte skcikas iväg till vänner osm är med på bilderna. då är det kul att leta reda på dom när man ska använda dom till nått:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar