Annons

Hur håller ni reda på skyddet för blixtskon?

Produkter
(logga in för att koppla)
Du borde kanske hellre ha klistrat upp den o röven i stället :)

Du kanske menar att blixtskoskyddet hade varit lättare gripbart än om man har det under en köksstol som jag. När man verkligen behöver ett blixtskoskydd så vill man ju ogärna behöva springa hem till köket! Då vet man ju inte vad som händer med blixtskon!
 
Jag har en köksstol vars ena ben är ca 2 mm kortare än de övriga, så jag har limmat fast det 2 mm tjocka blixtskoskyddet under stolsbenet. Nu är stolen stabil och jag vet dessutom alltid var jag har mitt blixtskoskydd om omständigheterna skulle kräva extrema försiktighetsåtgärder!
Den här metoden kan jag varmt rekommendera!!

:) Undrar vad du gör med alla objektivlock för jag antar att du anser dem lika överflödiga?
 
Jag är förtjust över många små detaljer på min Nikonkamera (som ny överlöpare ;)). En detalj är den lilla plattan som skyddar blixtskon när man inte använder den. Men hur håller man reda på denna lilla grej? Har bara använt blixtskon några gånger än så länge, men nog sjutton irrar jag sen runt och letar efter plattan, och känner att det bara är en tidsfråga innan den försvinner för gott. Ska man köpa på sig några i reserv? Eller har ni något fiffigt tips?

Lade försiktigt undan det på något bra säkert ställe första dagen och har aldrig sett det igen.
 
:) Undrar vad du gör med alla objektivlock för jag antar att du anser dem lika överflödiga?

Nu fattar jag inte alls! Blixtskoskyddet är inte överflödigt utan otroligt användbart! Objektivlocken förstår jag däremot inte alls vad man ska ha dem till. Alla mina bilder blev svarta när jag använde objektivlock så det slutade jag med omedelbart!
 
:) Undrar vad du gör med alla objektivlock för jag antar att du anser dem lika överflödiga?

Du kanske menade något UV lock / filter ?

Eller nej, du menade nog som du skrev, för går man bara omkring med kammeran, har obejktiv stånde i bokhyllan etc så är ju ett objektiv skydd bra att ha..
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.