ANNONS
Annons

Hur göra stop motion-video enkelt?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag är nyfiken på hur min robotgräsklippare jobbar, så jag tänkte göra en stop motion-film för att visa detta. En bild var 15s vore lagom.

Vad krävs?

Jag har: Nikon D90, Nikon D60, Canon Ixus 70 och Canon S100. Ingen av dessa verkar ha automatik för detta, men jag kanske läser handböcker slarvigt? Finns det något billigt som kan göra jobbet, annars?

Per.

Jag är nyfiken på hur min robotgräsklippare jobbar, så jag tänkte göra en stop motion-film för att visa detta. En bild var 15s vore lagom.

Vad krävs?

Jag har: Nikon D90, Nikon D60, Canon Ixus 70 och Canon S100. Ingen av dessa verkar ha automatik för detta, men jag kanske läser handböcker slarvigt? Finns det något billigt som kan göra jobbet, annars?

Per.

Du menar time-lapse? Jag tror inte någon av de kameror du radade upp kan göra det automatiskt. Du kan visserligen köpa en fjärrutlösare som gör det möjligt, typ: http://www.amazon.com/Satechi-MTR-M-Remote-Control-Cameras/dp/B001QSG4R8

Canon Utilities

Vad krävs?

Per.

När det gäller Canon kameror (System) funkar det med ett program som du laddar hem gratis från Canons hemsida som heter Canon Utilities där du kan sätta tidsintervall hur många bilder och hur länge du vill ta bilder, vet ej med din Ixus 70 eller S100 om det lirar. Sedan måste du sätta ihop dessa bilder till en video det lär vara en baggis efter lite googlande. Sök på "how-to time-laps". Kolla denna länk har lite prylar för din Nikon. http://www.hongkiat.com/blog/how-to-make-time-lapse-video-ultimate-guide/

Koppla till dator och kör med ett program låter som den enklaste lösningen.
Hur tänkte du göra film av bilderna?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar