peterblomqvist
Medlem
Hej!
Jag har nu suttit och beundrat era bilder i bildpoolen "vilda djur och fåglar" och är verkligen jätteimpad av de flesta av era bilder! Jag strävar efter att bli en bättre fotograf på detta område och letar igenom trådarna på forumet utan att hitta en genrell tråd om fågelfoto. Så jag tänkte att jag skulle starta en!
Den generella frågeställningen är " HUR GÖR NI?" För att underlätta tänkte jag dela in det i lite undergrupper. Jag tycker det vore kul om ni alla ville dela med er av era metoder på området.
Hitta fåglarna?
- Var hittar ni motiven?
- Hur kommer ni nära fåglarna?
- Tid på dagen?
- Väntar ni och isåfall hur länge och hur vet ni var ni skall vänta?
- Matar ni och med vad?
- Hitta bra fågellokaler?
Vilken utrustnng?
- Typ av kamera?
- Objektiv, typ, brännvid, ljusstyrka?
- Gömsle?
- Stativ?
- Annan viktig utrustning?
Fotograferingen?
- Inställningar
- Att tänka på speciellt vid fågelfoto.
- fototeknik?
-Andra viktiga tips?
Det vore jättekul om så många som möjligt vill hjälpa till att göra den här tråden till en naturlig samling kring alla aspekter rörande fågelfoto. Självklart hoppas jag även på att det kommer länkar och annan intressant info här!
Glad Påsk!
/Peter
Jag har nu suttit och beundrat era bilder i bildpoolen "vilda djur och fåglar" och är verkligen jätteimpad av de flesta av era bilder! Jag strävar efter att bli en bättre fotograf på detta område och letar igenom trådarna på forumet utan att hitta en genrell tråd om fågelfoto. Så jag tänkte att jag skulle starta en!
Den generella frågeställningen är " HUR GÖR NI?" För att underlätta tänkte jag dela in det i lite undergrupper. Jag tycker det vore kul om ni alla ville dela med er av era metoder på området.
Hitta fåglarna?
- Var hittar ni motiven?
- Hur kommer ni nära fåglarna?
- Tid på dagen?
- Väntar ni och isåfall hur länge och hur vet ni var ni skall vänta?
- Matar ni och med vad?
- Hitta bra fågellokaler?
Vilken utrustnng?
- Typ av kamera?
- Objektiv, typ, brännvid, ljusstyrka?
- Gömsle?
- Stativ?
- Annan viktig utrustning?
Fotograferingen?
- Inställningar
- Att tänka på speciellt vid fågelfoto.
- fototeknik?
-Andra viktiga tips?
Det vore jättekul om så många som möjligt vill hjälpa till att göra den här tråden till en naturlig samling kring alla aspekter rörande fågelfoto. Självklart hoppas jag även på att det kommer länkar och annan intressant info här!
Glad Påsk!
/Peter