Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hur gör ni när ni fotar evenemang med utrustningen runtomkring?
- Trådstartare Jocce
- Start datum
bjanha
Aktiv medlem
Vilken märklig fråga, men visst. Jag ställer gärna ifrån mig väskan där det är så skymt som möjligt, men fortfarande under uppsyn. Senast jag fotade bröllop ställde jag ryggsäcken vid sidan om altaret, nedanför (det fanns ett bra skrymsle där), och bar endast kamera med blixt och lämpligt objektiv. Man vill ju vara så diskret som möjligt.
En annan lösning är att skaffa en fotoväst med plats för objektiv och andra prylar, då får du på köpet att du ser riktigt fotonördig ut också
En annan lösning är att skaffa en fotoväst med plats för objektiv och andra prylar, då får du på köpet att du ser riktigt fotonördig ut också
gbjerne
Aktiv medlem
Beror ju lite på situationen. När det gäller bröllop brukar jag lämna en del i bilen under själva akten. Väskan med det viktiga får följa med in och stuvas undan i nåt skrymsle där den inte är i vägen. Runt halsen och i fickorna finns det jag använder.
Men det beror ju som sagt på situationen.
På idrotts evenemang med mycket "okänt" folk släpar jag med mig allt på ryggen. Vill ju helst komma hem med alltihop..
Men det beror ju som sagt på situationen.
På idrotts evenemang med mycket "okänt" folk släpar jag med mig allt på ryggen. Vill ju helst komma hem med alltihop..
Nw2
Avslutat medlemskap
Ett ord: Assistent
När jag e ute och plåtar ex bröllop så hänger min Polare Marcus med. Han vaktar min utrustning och hjälper mig att bära om det behövs.
När jag e på modevisningar/evenemang har jag en väska med systemaren + 2 objektiv. Har även fotoväst och i den har jag en liten pocket-digitalare , soom är en "i värsta fall" kamera ; ) På de flesta ställen så lämnar jag väskan i garderoben, plockar på mig sakerna i västen så jag kan röra mig fritt.
Kom dock ihåg följande formel:
Prylbög+stor väska= fet vikt !!!
/// NIKLAS
När jag e ute och plåtar ex bröllop så hänger min Polare Marcus med. Han vaktar min utrustning och hjälper mig att bära om det behövs.
När jag e på modevisningar/evenemang har jag en väska med systemaren + 2 objektiv. Har även fotoväst och i den har jag en liten pocket-digitalare , soom är en "i värsta fall" kamera ; ) På de flesta ställen så lämnar jag väskan i garderoben, plockar på mig sakerna i västen så jag kan röra mig fritt.
Kom dock ihåg följande formel:
/// NIKLAS
Bilagor
PerFogelberg
Aktiv medlem
Jag kan tänka mig hur det ser ut."Skåningen" skrev:
/// NIKLAS
Dom gånger jag är själv brukar jag ha en väska med film, batterier och objektiv. Fotograferar du bröllop måste du komma ihåg batterier till alla dina saker. Batterierna ska inte ligga i bilen. Jag har tänkt att byta ut min stora väska mot en smidig midjeväska eller liknande. Man behöver inte så mycket prylar med sig.