Annons

hur gör man så att nåt glänser?

Produkter
(logga in för att koppla)

annizz

Aktiv medlem
ok ja måste verkligen ha hjälp.. om man vill att nåt ska blänka till på tex en pärla.. hur gör man då? ska man måla dit egna ut strålningar elle finns det nåt annat sätt?
 
Använd två penslar

Till exempel så kan du göra så här:

Välj en mjuk rund pensel av passlig storlek och tryck in en prick (en vit sådan) i din bild på det ställe där du vill ha blänket.

Sedan går du till "brush preset picker" (det är den knappen som i Photoshop 7 finns ungefär under layer-menyn), där trycker du sedan på den lilla runda knappen med en pil som pekar åt höger och får upp en ny meny. Från den nya menyn kan du välja t.ex. "assorted brushes" och därifrån välja en stjärnformad pensel (nummer 25 tycker jag verkar bra). Med den penseln trycker du sedan in en stjärna av passlig storlek i mitten av den första pricken du ritade in.

Tyvärr sitter jag med ett PS på engelska, men om det uppstår nåt problem, så går det säkert att fixa några screendumpar som beskriver metoden tydligare.
 
Ja då du kan måla dit dem, eller jobba hårt!

Det går att ljussätta tex ett smycke och använda tex bländare 12-16 något och få "stjärnor" Sedan gäller det att titta i sökaren tills man uppfattar ett "bling" och exponera där efter inte som jag då bara knäppa :) Men det var i "visningssyfte"

Bifogar en bild ... som ser för djäv ... ut men men!
Den visar vad jag menar iaf ... kanske!

Lycka till

Edit : Använd solglasögon LoL fasen vad den är vass !
 

Bilagor

  • fs.jpg
    fs.jpg
    34.3 KB · Visningar: 484
annars är väl tipset att använda ett filter på linsen eller fotografera med så liten bländare som möjligt... ju mindre bländare desto mera "stjärn" effekt från ljuskällorna
 
"brush preset picker" är alltså den dialogruta där du normalt väljer olika slags penslar (mjuka, hårda, runda, fyrkantiga...)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.