ANNONS
Annons

Hur gör jag? Glittrande "stjärnor"

Produkter
(logga in för att koppla)

Victoria.

Avslutat medlemskap
Oj, det här blir inte lätt att förklara vad jag är ute efter, så för den som orkar så finns exakt det jag är ute efter på Christels hemsida http://www.estethia.com/

Bilden finns under Retusch, och föreställer en kvinna (Christel?) med en massa glimmande stjärnor i håret....

Såna stjärnor vill jag kunna göra, frågan är bara hur???

Hoppas att ngn kan hjälpa mig?

Tack!

Victoria

ett snabbt sätt är att ta line tool och korsa flera sträck, sen väljer du en stor mjuk pensel och suddar längst ut på sträcken. och slutligen väljer du en passande mjuk pensel och sätter en prick i mitten.

Finns säkert bättre sätt, men jag tycker detta funkar bra.

/Martin

Tack...

Tack så mycket för er hjälp, nu kan även jag... ;)

Ja, det enklaste hade varit att fråga Christel men samtidigt vill jag respektera att hon inte har tid...

Trevlig helg allihopa, i helgen ska jag göra stjärnor ;)

Mvh

Victoria

bara om man vill göra web-bilder eller små kopior. originalstorlekarna på stjärnpenslarna i ps är väldigt små och gör man dom större än originalstorlek blir dom pixliga.
iaf i CS.

Herre ... Jä Christel E

Super fina bilder, jag gillar speciellt dina bröllops bilder! Detalj och skärpa i varje bild!

Har du med ett mindre studioblixt paket när du fotar! För det ser ut att vara bra med ljus i varje bild!

Ja verkligen fantastiska bilder ... ursäkta för OT

Angående stjärnorna jag gör dem själv, ett vit kryss liten punkt i mitten och smudge funkar bra ;)

tack! *rodna*
:eek:D

nej, inget blixtljus. jag använder det naturliga ljuset. nån enstaka gång använder jag upplättningsskärm oxå.
faktum är att jag använde studioljus utomhus för första gången någonsin i lördags.
det blev inte så värst superbra, men jag får väl öva lite till.
men det naturliga ljuset är svårslaget, tycker jag.

vill man göra ett "stjärnfall" blir det jobbigt att göra varje stjärna var för sig...
men om man skapat en lagom stor stjärnpensel kan man med lite penselinställningar göra ett stjärnfall med ett enda penseldrag.

jag glömde nämna en detalj.
något sak som underlättar enormt när man ska göra ett stjärnfall är att ha en ritbräda.
då får man tryckkänslighet och kan variera storleken på stjärnorna mycket mer beroende på hur hårt man trycker.
med mus varieras inte storleken på samma sätt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar