Annons

Hur gör jag för att få den häftiga effekten?

Produkter
(logga in för att koppla)
Halloj Kristoffer,
Först kör du kraftig brusredusering, jag jobbar med Neat Image. Därefter lite >filter>Distort>Diffuse Glow (i Photoshop).
 

Bilagor

  • self-fs.jpg
    self-fs.jpg
    63.5 KB · Visningar: 1,032
hej.

jag har grejat lite med den här efekten nu men jag får inte riktigt till det. vad kör ni för inställningar i neat image.
 
Kiffe skrev:
Tja
Skulle gärna villa veta hur man gör för att få den här "plastiga", "sönderredigerade" kännslan i bilden. skulle vara mkt tacksam för svar.

Länkar till en av johans bilder. ´(Mkt bra exempel)


http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1040359.htm?set=lp

Jag vet förstås inte vilken teknik Jonas använt men jag vet ett sätt att göra det... men det är lite va en hemlis :)
Kan förklara principen iaf..

Smeta ut färgerna för sig och plocka fram strukturen för sig.. Det gör att nyanserna blir jämna över hela ansiktet (eller vad du nu redigerar) men du bibehåller den naturliga strukturen i huden.

Tekniken fungerar underbart bra till produktfoto etc.
 
hej.

ok. men vad kör ni för inställningar i diffuse glow då skitsvårt att få det bra ju.

btw jag tycker att simon ska berätta lite mer utförligt hur han gör.
 
du kan annrs skicka ett pm eller något till mig. jag är väldigt intreserad. det är vell bra med forum att man kan dela kunskapen mellan varandra. det kanske är någon annan som vill lägga ut en beskrivlig förklaring hur man gör.
 
aight prova detta, en variant:

skapa ny mapp med två lagerkopior på ursprungslagret.

på den undre kör du gaussian blurr och på det övre kör du highpass och sätter blandningsläget till något lämpligt..

Skapa mask på mappen och invertera, måla fram där du vill ha effekten.

Hur bra det funkar beror på:
1) bildens kvalité och karaktär
2) arbetet före blurrandet.. lite kloning kan vara på sin plats.
3) mängden blurr och radien på highpass.

Prova dig fram.. finns massa sätt att vidareutveckla/justera tekniken...

Edit: håll koll på blurrandet bara så det inte blir allt för softat resultat..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.