Annons

Hur fungerar Vuescan?

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto-Gabbe

Aktiv medlem
Jag undrar över hur Vuescan gör i datorn. Tar programmet över alla funktioner och använder egna drivrutiner eller används orginal-drivern?
Eller öppnas mitt orginal-program vid inskanning ungefär som Twain32 i photoshop?

Anledningen till frågan är att det inte finns stöd för min skanner (än?), så jag kan inte testa.

// Gabbe.

Det är ett fristående program, dvs ingen twain (har jag för mig) alltså scannar du in bilderna först och sedan öppnar du i ditt bildbehandlingsprogram.

Det är ett helt fristånde program som tar hand om scanningen självt.

I mitt fall ( HP Photosmart S20, jag vet den är urgammal :) ) så har Vuescan betydligt fler inställningsmöjligheter än originalet.
Det går att välja hur avancerat man vill ha det genom att stänga av vissa menyer.

Och det fungerar bra.

Okej, då är det något sånt jag skulle haft tag på. Men inget stöd för min skanner... attans också! Jag som tycker om orginalprogrammet till min SE 5400 och givetvis så strular det.
Finns det några liknande program som tar hand om själva inläsningen från skannern?
Jag har kollat igenom med sökfunktionen och det verkar bara vara Silverfast som har samma funktion eller är jag helt ute och cyklar?
Lik förbaskat är väl skannern för ny för att ha stöd i ett tredjepartsprogram.

// Gabbe.

Var?

var kan man ladda ner vuescan?
hade varit kul att tesa, om den nu fungerar med min Epson Perfection 1650 ?

Niklas, formad av tidens tand

Foto-Gabbe skrev:
Okej, då är det något sånt jag skulle haft tag på. Men inget stöd för min skanner... attans också! Jag som tycker om orginalprogrammet till min SE 5400 och givetvis så strular det.

// Gabbe.

Nya versionen av Vuescan har nu stöd för Minolta Scan Elite 5400.

Thomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar