Makten
Aktiv medlem
Jag tar tillbaka allt. Snart slänger jag ut kameran och börjar samla frimärken istället. Fy fan vad less jag blir. Nu visar det sig att normalzoomen fokuserar fel åt olika håll beroende på brännvidd. Vid korta brännvidder ligger fokus hitom målet, och vid långa bortom. Det betyder väl att det är omöjligt att justera antar jag. Jättekul. Detta är helt sinnessjukt, eftersom den inte gjorde det på min förra kamera. Fulltständigt oförklarligt.
Har återställt mina justeringar till hur den var från början, och nu får kamerahelvetet leva i väskan i nån vecka så att den inte råkar ut för en olycka.
Edit: Anledningen till triumferandet i förra posten var förresten för att jag bara provade normalzoomen vid en brännvidd. Då funkade det skitbra. Ända tills jag fick för mig att zooma:-(
Har återställt mina justeringar till hur den var från början, och nu får kamerahelvetet leva i väskan i nån vecka så att den inte råkar ut för en olycka.
Edit: Anledningen till triumferandet i förra posten var förresten för att jag bara provade normalzoomen vid en brännvidd. Då funkade det skitbra. Ända tills jag fick för mig att zooma:-(