Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur förvarar ni era filter?

Produkter
(logga in för att koppla)

RobGum

Aktiv medlem
Hej!

Jag har nu fem filter och kommer inom kort köpa tre till. Som det är nu förvarar jag mina filter i plastfodralen som följer med när man köper dom. Nackdelen är att jag tycker dom tar upp lite väl mycket plats i fotoväskan men framför allt att jag alltid måste gå igenom alla innan jag hittar rätt filter. Jag har en tendens till att alltid få upp det filtret jag vill använda sist. :)

Hur gör ni egentligen? Finns det några smarta sätt förvara filter för att snabbt hitta det man är ute efter?

/Robert

Jag hittade precis en bild på ett fodral i mjukplast på nikonians. Fast detta verkar vara framtaget för filter...

dcboard.cgi

(Tamrac som har tillverkat denna väskan)

Den här hade passat mig perfekt. Plats för åtta filter och allt. Var hittar man sådana i Sverige? Sökte både på Cyberphoto och scandinavian men fann inget. Någon som har något liknande?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar