Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur förbättra denna?

Produkter
(logga in för att koppla)

Strandhagen

Aktiv medlem
Behöver hjälp med att förbättra bilden. hur ska den redigeras för att bli riktigt bra?

Bilagor

• img_0547 copy.jpg
    img_0547 copy.jpg
    54.4 KB · Visningar: 463
Frågan är inte om den ska redigeras, frågan är om den ska regiseras och tas på nytt och utan allt onödigt i bakgrunden. Som den är nu så känns den som en vanlig snap shot. Mycket som stör och drar uppmärksamheten från huvudmotivet...

Jo det blir nog jobbigt att göra något, bilden är rätt "rörig". Man kan kanske försöka rensa upp bakgrunden eller göra den oskarp så att motorcykeln syns bättre.

Jo, men säg att man är på uppdrag och ska ta bild på en stuntare med en massa publik och annat skit i bakgrunden. Inget är omööjligt right? Nu kan jag ju inte ta om bilden så jag frågar igen; Hur ska jag göra för atyt få bilden bättre?

Ska testa att "blura" bakgrunden så att motivet framhävs bättre! Tack för tipset!

Tytcker inte att man kan göra den så mycket bättre med efterbehandling, bildens stora problem är den röriga bakrunden.

/Gårdis

Jo, det är den röriga bakgrunden som är jobbig. Gjorde ett snabbt jobb i photoshop och fick fram detta resultatet
post-23-1127636210.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar