Advertisement

Annons

Hur får man huden len och brun?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vill också testa.
Kloning för att ta bort större ojämnheter.
Nytt lager.
Gausisk oskärpa på översta lagert. Lagermask som släpper igenom allt utom huden.
Kurvor som gör färgkorrigering.
Nyans-mättnad för att göra hela bilden gulare och mindre mättnad för att få lite svagare färger.
 

Bilagor

  • exempel[1].jpg
    exempel[1].jpg
    39.8 KB · Visningar: 1,916
guu nu är jag jättepetig, men mitt första bidrag var alldeles för magenta.
*petar diskret in en ny bild*
 

Bilagor

  • tjosan2.jpg
    tjosan2.jpg
    32.3 KB · Visningar: 1,849
Vad kul, måste prova.

Lite kloning och pjattning, tre lager med gaussisk oskärpa på olika delar av ansiktet, ett lager för att maska det som inte ska softas, ett justeringslager med nivåer.

Täthet på oskärpelagren:
Pannan: 34%
Kinderna: 23%
Haka, hals: 22%
 

Bilagor

  • exempel.jpg
    exempel.jpg
    22.4 KB · Visningar: 1,828
...tur att folk svarar på frågan.

En grundläggande teknik vid all form av bildmanipulation är att kunna välja ut vad man vill manipulera i bilden. Kan du det så är du nästan hemma. När du väl har dina markeringar (hur du nu väljer att göra dem) så kan du enkelt gå vidare.

Klonverktyget behöver väl ingen närmare beskrivning och hur man ändrar färger ska väl inte heller innebära några svårigheter. Däremot så är det kanske inte lika självklart hur man får huden att bli lika anonym som hos en plastanka (badanka?). Man gör den helt enkelt suddig men man lämnar konturerna skarpa. Sedan kan man leka vidare på en mängd olika sätt men det här är huvuddragen.
 
Eftersom bildexemplet i denna tråd var min, kunde inte jag låta bli att också lämna ett bidrag. =) Men jag har väl gått för hårt fram i vanlig ordning. *S*
exempel.jpg
 
Senast ändrad:
hehe detta blev populärt!

Det är kul att se hur det kan bli om man har lite kunskap och tid.

Tack för alla tips, ska ge mig på detta jag också nu.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.