Annons

Hur får man denna looken då..?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nick Onken. http://www.nickonken.com

Han har en unik stil som jag undrar om någon har lite koll på? Jag ser att han gillar ha solen i bakgrunden och han har många snygga modeller men mer då? Han har en skön lite urtvättad look men ändå så har han färgerna kvar på nåt sätt. Svårt att förklara. Jag har provat med lite Cross processing som jag gissar är vad han gör på nåt sätt men får inte till det riktigt. Tips?
 
Jupp såg den men vet ej

Ja.. jo, många bra insikter i den. Jag önskar nån här hade lite åsikter också kanske
 
Skulle kunna tänka mig att han överexoponerar något och sen drar lite i fägbalansen. Dessutom har han säker en hel del "patenterade" trix i PS.
 
Halloj!

Håller med de som tycker att de här bilderna är bra! Har inte sett hans bilder förut men diggar dem verkligen.

Det är ju svårt att säga om han använder samma teknik på alla hans bilder och jag är lååångt ifrån kunnig i PS. Men...

Om jag fick spekulera fritt här... :)
Om man tittar på de 2 första bilderna under kategorin "lifestyle" så skulle jag kunna tänka mig att han använt något typ av Photo Filter. På bild nr 2 kanske en kombination av Warming filter och Sepia.

Sen tror jag att han använder sig av blandningslägen och drar ner opaciteten för att få ner färgtonen lite. Kanske med ett High pass filter på...?

En hel del av bilderna i motljus känns ju också överexponerade. Inte på ett negativt sätt då, utan bara "för bildens skull" så att säga.

Sen finns ju justeringslagret color balance som är ganska kul. :) Och R, G och B kurvor var för sig som man kan ändra färgen med. Roliga grejjer det där!

Sånt här är så roligt att diskutera! Haha! =) Riktigt snygga bilder iallafall, hur han nu än gör i efterbehandlingen!
 
Jag tror inte att det är allt för mycket ps-trix över det här. Själv skulle jag nog överexponera lite, dra upp färgerna en aning och sen laborera med foto-filter eller solidcolor lager för att få den där överhängande färgtonen.

Lycka till! :)
 
Subtila ändringar i färg/kontrast/mättnad som är svåra att sätta fingret på görs med fördel med hjälp av kurvverktyget.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.