ANNONS
Annons

Hur bloggar man????

Produkter
(logga in för att koppla)

Pyrst

Aktiv medlem
ursakta, later nog hur mossig som helst men har verkligen problem med att hitta enkel nyborjar info om att blogga!! Har satt upp en blogg sida pa blogg.se (www.happysnappy.blogg.se) och trots att jag ar lite latt utvecklingsstord vad galler tekniska grejer sa lyckas jag ladda upp en bild och skriva lite text. So far so good. Men det vore ju kul att kunna gora lite mer an sa, och da tar det stopp. kan inget om HTML o sant, ar det det jag maste ha for att kunna designa min egen sida? Och da jag framst vill ha en blogg for att posta mina foton, finns det andra sajter som ar battre?
Ha medlidande med en stackare som forsoker hanga med och beratta hur man gor!!!...

Du bör kunna html för att kunna göra en egen sida, inte så svårt som man tror.

Mer avancerade funktioner css, php och diverse annat skit kan man klara sig utan.

har aldrig blivit kompis med blogg.se, tycker den verkar knepig.

blogger.com är klart smidigast tycker jag. Där kan du ändra utseende och färger mm genom att ändra i "template", men det kräver att du har lite hum om css och html.

om du främst vill lägga upp bilder kanske picasa-album eller flickr är smidigare? (i kombination med en blogg)

(googla efter dem)

blogger/blogspot har ju en fördel till i att det går att använda det med ett webhotell. Så om man senare vill skaffa en domän och webhotell behöver man inte göra om allt, utan kan låta blogger skicka upp allt på webhotellet. mkt pratikst.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar