Annons

Hur bloggar jag

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Har aldrig bloggat men tycker det vore roligt att prova. Har lagt upp en blogsida men ännu inte skrivit något, därför frågar jag:

1 Hur lägger jag in bilderna? Gissar att jag först laddar upp de bilder jag vill använda till mina bilder, men hur plockar jag dom därifrån?
2 Kan jag lägga in alla bilderna först på blogsidan och därefter lägga till text före och mellan bilderna?
3 Finns ngn begränsning av hur många bilder jag kan ha i ett inlägg?
Finns ngn begränsning av hur ofta jag kan göranya bloginlägg?

1. Du kan antingen ladda upp bilder till ditt blogginlägg eller välja att ta in bilder du har i dina album. Detta gör du med knappen som har ett litet träd på sig,

2. Ja, du väljer själv hur du vill att ditt inlägg skall se ut, det finns ingen automatisk funktion som lägger ut bilderna utan du väljer själv var de skall in.

3. Ingen begränsning på antal bilder. Det finns heller ingen begränsning på hur många inlägg per dag du gör, men vi reserverar oss rätten att inte visa alla dina inlägg på bloggarnas förstasida om man bloggar väldigt frekvent (alla skall få en chans att synas). Och med många inlägg riskerar man också att trötta ut sina läsare så det är en bra idé att vara lite sparsam ändå. De flesta skriver 1-2 inlägg om dagen max.

Tack för info. Har just lagt upp en serie bilder i ett album som jag tänkt använda.

Har just avslutat första bloggen och det funkade bra!
Blir det några bloggasr i månaden är jag nöjd, jag kommer nog inte trötta ut några läsare (av den anledningen). Återigen tack!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar