Annons

Hur övergår man till jämn slowmotion? Hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Climba

Medlem
Hej,
Jag är 13 år, heter Pontus och jag behöver hjälp med en sak!
När jag ska göra mina videos så vill man ju gå över till slowmotion på ett smidigt sätt någon gång. Och det gör man ju med hjälp av en jämn övergång. Men jag kan inte klicka på den. Är det någon som vet vad jag ska göra för att kunna det, här på forumet? Jag kan bara trycka på Bevara tonhöjd och Omvänd. Jag använder iMovie.

Tacksam för alla svar och tips!

http://www.fotosidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=136972&stc=1&d=1418378364

Bilagor

• Skärmavbild 2014-12-12 kl. 10.24.07.png
    Skärmavbild 2014-12-12 kl. 10.24.07.png
    287.9 KB · Visningar: 109
Kan du beskriva lite mer hur du menar? Om du bara vill göra en slowmotion-sekvens mitt i en film eller i en separat film? Använder du iMovie i dator eller mobil?

Det han vill göra är antagligen att under ett visst tidsintervall visa varje filmruta två gånger. Det gör att filmen visas långsammare, men det kan upplevas som lite hackligt. Bättre är då förstås att filma med dubbla bildhastigheten och sedan kasta bort varannan bild under resten av filmen.

Vad filmar du med? Om du har iPhone 5 eller senare så finns ju funktionen inbyggd i kameran. Eller om det är från 5S.

Gör så här.

Markera den del av filmen som ska vara i slow motion, se översta bilden.

I menyn högst upp, välj Klipp > Långsam uppspelning > 50% (eller 25, 10%), se bilden i mitten.

Klart, klippet har blivit 50% längre och spelas upp långsammare, se nedre bilden.

Lycka till!

Bilagor

• iMovie.jpg
    iMovie.jpg
    58.3 KB · Visningar: 53
Gör så här.

Markera den del av filmen som ska vara i slow motion, se översta bilden.

I menyn högst upp, välj Klipp > Långsam uppspelning > 50% (eller 25, 10%), se bilden i mitten.

Klart, klippet har blivit 50% längre och spelas upp långsammare, se nedre bilden.

Lycka till!

Tack så jätte jätte mycket.
Jag testade det och det fungerade klockrent.
Tack!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar