Annons

Hund bilder ?

Produkter
(logga in för att koppla)

ev0l_

Medlem
Hejsan!

Jag ska fota en hund och även bilder med hunden och dess ägare nu i veckan.
undrar lite om någon har nå tips då man ska fota hundar hur man ska göra ? nå knep ?
även hur ska man snyggt få med både hunden och ägaren på samma bild ?

Alla tips och förslag är välkommna :)
 
Det bästa är ju om du söker på hundbilder på fotosidan. Då får du ju bild dig en egen uppfattning om hur du ska göra. Man lär sig inte så mycket direkt av att blir serverad bara.
Ett tips är iaf att titta på proffsiga natur/djurbilder i övrigt.
 
Hundbilder är kul men ganska svårt att få till på ett bra sätt. Se till att ha fickorna fulla med godis (hund), slösa med film (minne), prova många olika vinklar.

Bilder med hund + matte / husse kan vara ganska svåra. Prova gärna att plåta då hund + persson har ögonkontakt.

Finns massa med bra hundbilder på nätet så sök runt lite och se vad du gillar.

Mina hundporträtt hittar du här

Lycka till
 
Stå inte och finlira. Plåta på som vore din sista stund inne....

Då fångar du dom här plötsliga grejorna mer sannolikt.
 
Djur är alltid knepigt när man vill att de ska posera, men det gäller att klura ut vad som triggar olika hundar - för en del funkar det med mat/godis/kex, men för andra är det bättre med nån favvisleksak eller nåt annat.
Prata lite med husse/matte innan fotograferingen, så kan du få några ledtrådar.


/Maria - vars ena favorithund ignorerar kex men går o få jättebra bilder på med löfte om lek med rätt leksak :)
 
personligen

vill jag ha humor i mina hundbilder,

udda vinklar, hundar med attityd

underifrån, bakifrån
 

Bilagor

  • glasögpmkiree.jpg
    glasögpmkiree.jpg
    45.8 KB · Visningar: 660
tack maria


var inte rädd för udda lösningar
var beredd på att krypa smöra, muta,,,
 

Bilagor

  • dddivminxed.jpg
    dddivminxed.jpg
    25.6 KB · Visningar: 565
Det är sällan jag alls "gör något" för att få det som jag vill. Däremot har jag kul med hundarna och gör saker tillsammans med dem - och passar då på att fota också. Men, det är klart... en inkallning kan man utnyttja till mycket.

Varning: Min valp har blivit konditionerad på ljudet av slutaren och tror att det betyder "varsågod, hopp och lek" så att "stanna kvar" upphävs när slutaren klickar. Hur kunde det gå så???
 
Bibi skrev:

Varning: Min valp har blivit konditionerad på ljudet av slutaren och tror att det betyder "varsågod, hopp och lek" så att "stanna kvar" upphävs när slutaren klickar. Hur kunde det gå så???

Förmodligen för att du har blivit så glad över att hunden satt still när du tog bilden...
Så klicket från slutaren betyder att "Nu blir matte glad!" :)

Eller?

Bidrar med en rätt rolig bild på min egen yngling. Tycker nog att farten ofta gör de hundbilder som sticker ut, om inte man känner hunden. Kolla gärna på Hobbe Lundahls bilder här på FS, mycket hundbilder finns det där.. ;)

/Micke
 

Bilagor

  • sixten-in-action-small.jpg
    sixten-in-action-small.jpg
    48.5 KB · Visningar: 170
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.