Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Humor i eget forum?

Produkter
(logga in för att koppla)

Brejdol

Aktiv medlem
Eftersom det uppenbarligen är ett problem för vissa (många?) att det ibland läggs in kommentarer som är "oseriösa" i seriösa diskussioner, varför inte göra ett humor-forum, där man då vet på förhand att inget är att ta på allvar när man klickar sig in där (inom de vanliga reglerna för personangrepp o. dyl. naturligtvis)?

Fritt forum finns ju redan, men det behövs som ett seriöst forum tycker jag.

Jag tror att fotosidan skulle tjäna på att samla de "oseriösa" under samma tak, utan att sajten för den skull blir en ploj. Likaså tror jag att andelen troll-inlägg skulle minska drastiskt.

Själv tycker jag att ett inlägg som får dig att dra på smilbanden kan vara minst lika mycket värt som ett som för diskussionen vidare, men det är ju jag det...

Låt höra vad ni tycker!

/R

Brejdol skrev:
Eftersom det uppenbarligen är ett problem för vissa (många?) att det ibland läggs in kommentarer som är "oseriösa" i seriösa diskussioner, varför inte göra ett humor-forum, där man då vet på förhand att inget är att ta på allvar när man klickar sig in där (inom de vanliga reglerna för personangrepp o. dyl. naturligtvis)?

Fritt forum finns ju redan, men det behövs som ett seriöst forum tycker jag.

Jag tror att fotosidan skulle tjäna på att samla de "oseriösa" under samma tak, utan att sajten för den skull blir en ploj. Likaså tror jag att andelen troll-inlägg skulle minska drastiskt.

Själv tycker jag att ett inlägg som får dig att dra på smilbanden kan vara minst lika mycket värt som ett som för diskussionen vidare, men det är ju jag det...

Låt höra vad ni tycker!

/R

jag är kritisk. som vanligt. känns det som.

okej, mina negativa vibbar:

- det blir ett krystat forum. "här är vi roliga"
och ingen kommer tycka det bara därför.
- trollinläggens syfte är väl just att förvilla så de lär nog inte vilja flytta sig till detta forum då dom skulle tappa sitt syfte

vill tillägga att jag tycker man ska dra på smilbanden. och att det är nånting värt. men för egen del så drar jag oftast på smilbanden när jag blir överaskad, eller när det kommer in ett skojsigt inlägg i en förövrigt torr och seriös debatt.

nu ska jag inte klanka ner mer.

Förstår vad du menar, men jag menar inte att alla ska låtsas att dom är komiker, utan snarare att forumet ska vara en samlingsplats för skojiga länkar, roliga bilder, etc etc förutom då skumma diskussioner naturligtvis. Som det är nu får man ju hänga med i alla forum om man vill hitta bilder som bara är där för att dom är kul eller konstiga, det skulle vara enklare att ha ett eget forum för det tycker jag.

Rickard,

Jag håller nästan helt med dig. Ett forum där man har som syfte att dela med sig roliga fotografiska saker, vare det sig vore vitsar, länkar eller bilder tror jag skulle uppskattas.

Däremot tvivlar jag på att trollen skulle påverkas. De är till för att få uppmärksamhet, det lär de inte få i ett sådant forum.

Har några roliga grejjer om foto liggandes och skräpandes någonstans som jag kan hjälpa till att kicka igång forumet med.

I Fritt forum riskerar det att drunkna bland annat och kan lätt missuppfattas om det inte är väldigt uppenbart att det är ett skämt. I ett eget forum borde det inte vara några tvivel. Jag vet ju helt klart vad vilket forum som man skulle gå in på framåt tresnåret på natten...

Intressant tanke. Ja, varför inte? Jag tycker inte att en gnutta humor behöver vara oseriöst. Det är inte bara humorbefriade personer som är seriösa.

Tycker att det räcker med fritt forum.
Det är ju kul när det tar ett tag att fatta att tråden är på skämt.

Fritt forum är ju faktiskt fritt. Vill man snack fritt runt saker som har med foto att göra finns ju det allmänna forumet för fotosaker som inte hör hemma under någon av dom andra rubrikerna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar