Annons

Huey pro

Produkter
(logga in för att koppla)

bushmaster84

Aktiv medlem
Hej
Det har säkert varit på tapeten förr men ja skriver ändå

Köpte å körde huey pro i dag å blir inte riktigt klok...
Fick ett tydligt magenta stick efter kalibrering..har för mig att ja läst att andra fått de oxå..
Vad är felet? mina ögon?
 
Hej!

Jag har en Huey Pro och när jag kalibrerade min bärbara första gången så kändes det som att det blev mer magenta i windowsgränssnittet än förut - men när jag tittade på foton på skärmen och ställde den bärbara intill (den också kalibrerade) skärmen till den stationära datorn så upptäckte jag att bilderna såg likadana ut - jag gissar då att windowsgränssnittets klara färger blir mer påverkade på den troligen enklare och billigare bärbara lcd-skärmen och därför så ser det ut att bli mer magenta där. Men eftersom bilderna (som ju är det intressanta) ser bra ut så är jag inte bekymrad - och sen har jag vant mig vid det :) Men jag håller med dig - det såg konstigt ut från början.

/Patrik
 
Jag har också en Huey Pro och jag har inte märkt av något färgstick, tvärt om fick jag en "aha" upplevelse efter kalibreringen "det är ju så här det ska se ut" :)

Det som kan vara värt att tänka på är ju att ljuset i rummet har betydelse för hur kalibreringen blir (men det vet ni säkert redan).

// Tommy
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.