benttoe
Aktiv medlem
Egentligen belyser den här tråden en större fråga: vad är bra nog? Bara för att det finns bättre - kan inte det man har räcka aldeles utmärkt till det man gör? Det är inte frågan: jag har x mängd pengar att lägga på en kamera, detta är mina behov och hur får jag mest för dem? Nu har jag denna kamera, varför duger inte den? Här tycker jag man kan se (tyvärr inte i färg än) hur en skicklig person utnyttjar sin utrustning på ett väldigt kreativt sätt för att skapa bra bilder. För TS fungerar HS20 aldeles utmärkt.
Jag kommer själv ihåg en utmaning jag hade. Var i Köpenhamn och kunde bara ta med mig kompakten - en G7. Hade inte EXR eller HDR i kameran och det blev en del porträtt. Jag fick jobba en del för att nyttja begränsningen i långt skärpedjup och snävt DR men med medhavda blixten kunde jag kompensera delvis för DR genom att flitigt använda exp kompensation. Bilderna tycker jag blev rätt så OK men det krävdes mer av mig än med min FF kamera. Men en småsensorkamera kan ge bra resultat - och nu måste jag säga igen att TS har gjort ett bra jobb.
Tack, kul att höra... jag är trots allt rätt ny på att försöka ta seriösa bilder och faktiskt lära mig grunderna.
Senast ändrad: