Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HPDeskjet 5550 Errors

Produkter
(logga in för att koppla)

PatrikAdolfsson

Aktiv medlem
hej,

Tar en chansning och frågar här!
Jag köpte en HP 5550 idag men får den inta att fungera :(

Både den gula och det gröna lampan blinkar hela tiden. Om jag trycker på den gula matar den fram ett papper. Men jag kan inte skriva ut något..
Drivrutiner är installerade.

Hur skall jag få skrivaren att fungera???
Har jag glömt något?

Hoppas på hjälp!

/Patrik

På min 1220 visar gul lampa att bläckpatronen inte sitter i riktigt eller att luckan inte är stängd ordentligt.

Har du rätt bläckpatron?

Om du har parallellkabel, har du dubbelriktat skrivarkommunikation men en kabel som ej supportar det?

Det finns väl ett diagnostikverktyg där man skriver ut en provsida? Hur fungerar det?

Prova den inbyggda felsökaren

Större kant längst ner...

Är det någon annan som får en ca 12mm vit kant längst ner men bara 1mm högst upp på ett A4 ark?

Är det en inställning hos mig eller?

/Patrik

angående marginaler så är det väl bara så att marginalerna är så på skrivaren pga pappersmatningens utformning.
Har iaf varit så på mina tidigare deskjet 970 och 990, har inte hunnit kolla på 5550, men jag antar att de är exakt likadant på den.

du brukar se marginalen i många program om du förhandsgrandskar före du skriver ut (dvs se typ en streckad linje), sen är det bara att ta lika stor marginal åt alla håll =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar