Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hongkong eller Shenzhen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Olivlunden

Aktiv medlem
Ja, som rubriken lyder - Hongkong eller Shenzhen; var gör jag mina affärer bäst?

Utbudet av kamerautrustning känner jag redan till i Hongkong, det är gediget och talrikt. Frågan är om det finns någon som har erfarenheter av Shenzhen? Går det att rekommendera någon seriös kamerabutik där?

Hur ser prisbilden ut i jämförelse med Hongkong? Det kanske inte är någon större skillnad?

woops, Shenzen såg jag inte en ända kamerabutik i när jag var där för ett par veckor sedan... iofs letade jag inte efter någon heller. Men borde iaf lagt märke till någon om jag hade sätt någon, dessutom gick vi runt en massa runt om i staden. Sedan kan jag ju nämna om du inte redan vet, att det inte är lönt att fråga någon haha, vi försökte fråga om en hel del affärer etc som vi letade efter men hittade ingen, hade också problem att hitta hotell vi hade blivit rekommenderade. Men efter ca tre timmars letande hittade vi till sist rätt PHEW! lycka till iaf... hong kong har en del sjyssta affärer, dock tar vissa överpriser och andra är oseriösa!

mvh j

Jag bodde i HK i höstas och faktum är att jag inte skulle rekommendera någon att köpa något i Shenzen. Finns få vettiga saker i en stad fylld med skräp. En av de få saker som man kan köpa är måttsydda kosymer och även där är det lätt att bli blåst på material osv. om man inte har koll på grejerna...

Elektronik och speciellt kameror skulle jag aldrig drömma om att köpa i Shenzen. I HK kan jag hänvisa till Mong Kok, kvarteren just öster om MTR stationen. Kommer inte ihåg vad de stora bra butikerna heter men de är lätta att hitta om man går runt lite.
Lycka till!
Niklas

OK, då blir Shenzen bara ett vanligt utflyktsmål. I Hongkong vet jag vart ska vända mig - tack för ditt inlägg Niklas!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar