Annons

Holly Foto, Stockholms okända legacygruva

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Efter goda erfarenheter av denna affär idag så måste jag flagga lite för dem, ingen skriver något om dem. De ligger på Folkungagatani Stockholm, är supertrevliga, inget på sin hemsida men har väldigt mycket av gamla objektiv, Canon FD, Olympus OM, Minolta MC och MD och Nikkor, rekommenderas.

Oj, gick förbi Holly foto precis, borta och ny bildbutik på gång. Någon som vet när de försvann? Vad gjorde de med sitt stora begagnatlager?

Jasså! Vad tråkigt. Jag har alltid gillat dom. Jag var där senast förra veckan och noterade att dom har rea på all analog utrustning.

Om jag minns rätt var rean på mellan 20 och 50 procent. Dock var de ursprungliga priserna ganska höga så några superklipp var det inte fråga om.

Ok, tack, jo, jag vet, de låg högt i pris, hade mest standardgrejer, inget som stack ut, men hade en del filter, motljusskydd och liknande som var kul. Ett undantag som jag köpte var ett Canon FDn 300/4L för något år sedan, i nyskick för 3500 kr, då prutade jag ner den från 5000 kr som naturligtvis var åt skogen (även om optiken i sig är värd det, så bra som den är).

Ok, tack, jo, jag vet, de låg högt i pris, hade mest standardgrejer, inget som stack ut, men hade en del filter, motljusskydd och liknande som var kul. Ett undantag som jag köpte var ett Canon FDn 300/4L för något år sedan, i nyskick för 3500 kr, då prutade jag ner den från 5000 kr som naturligtvis var åt skogen (även om optiken i sig är värd det, så bra som den är).

Jag kommer sakna Holly. Det finns inte så många butiker kvar i stan nu som har gamla prylar. Holly var ju verkligen en doldis eftersom man var tvungen att ta sig dit för att kolla utbudet, ingen info alls fanns på hemsidan.

Jag kommer sakna Holly. Det finns inte så många butiker kvar i stan nu som har gamla prylar. Holly var ju verkligen en doldis eftersom man var tvungen att ta sig dit för att kolla utbudet, ingen info alls fanns på hemsidan.

Finns ju en mängd begagnat-grejer på sajten även om det kanske är lite dolt

Finns ju en mängd begagnat-grejer på sajten även om det kanske är lite dolt

Ja där ser man, Nu var det iofs länge sedan jag var inne på hemsidan men jag är tämligen säker på att dom inte haft några begagnade prylar där alls tidigare. Konstigt att dom valt att bara lägga ut canon och nikon när dom även hade ett hyggligt utbud av framförallt gamla Zuiko, rokkor och Pentax objektiv.

Sist jag var där suktade jag efter en
Rolleiflex 2.8 (xenotar) i jättefint skick som dom ville ha 5000kr för. Jag har köpt den om den inte var alldeles för långsam på dom långa tiderna och därmed var i behov av service.

Det är vi på BGA Fotocenter som har tagit över lokalen, vet dock att Lasse på Holly Foto kommer fortsätta sälja av sitt lager begagnat under en tid. Om någon vill ha kontakt med han kan ni skicka ett mail till mig på [email protected] så kan jag vidarebefordra till han.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar