Det har kommit till många inlägg sedan jag började på mitt, gjorde en paus och skrev lite till. Jag håller mej till de fem första punkterna som jag tycker täcker det mesta.
Punkten 1 är nog sedan många, många år drivkraften, jag inkluderar då att spara i bild det jag har varit med om och dokumenterat.
Punkten 2 är mindre relevant, jag fotograferar vad som helst som jag finner intressant.
Punkten 3 var nog det som startade det hela, men jag får nog säga att det har tappat i betydelse, men visst, jag är ju tekniker och intreserad av allt tekniskt och vill gärna förstå det bakomliggande också.
Punkten 4 har inte varit aktuell, visst har det fått kosta en del, men ekonomin har inte tillåtet några utsvävningar. En Pentax Spotmatic 1967 kostade många skjortor för en studerande då, men den var ensam verktyget för bildskapandet under 25 år och är det i viss mån fortfarande. Nästa kamera blev en begagnad, tio år gammal Canon A1 som jag fick av min svärfar. Och det är klart, det har ju blivit en del inköpt till den under åren, dock mest begagnade gluggar. Och det är inga dåliga grejer.
Punkten 5 fanns inte i min sinnevärd förrän för tio år sedan, då jag i rätt mogen ålder blev medlem i en fotoklubb. Det var intressant och stimulerande och har helt visst medfört en utveckling av fotograferandet och, tror jag, lett till bättre och intressantare bilder. Och man får många likasinnade vänner. Rekommenderas varmt.
Jag tror att det faktum att man kan lära sej fortlöpande i den här hobbyn också är en stor drivkraft. Det är viktigt att lära sej nya saker hela livet.