Annons

Hmmm... "Drog ner byxorna och fotograferade"

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Dagens Metro Göteborgsupplagan

"Två 15-åriga pojkar i Bollnäs drog ner byxorna på en 14-årig flicka och fotograferade henne. Pojkarna polisanmäldes och kammaråklagare Christer Frykman har nu beslutat att åtala dem, rapporterar Sveriges Radio Gävleborg"

Vad fan är det med kidsen idag?? deporterade till antarktis i 3 år utan långlasonger är ett rimligt straff...

Antar att dom kan straffas för at dom drog ner brallorna på henne.. men kan dom straffas för bilderna?

Hur som haver så finns det gränser för bus och upptåg eller vad man ska kalla detta för. Stackars flicka... snacka om förnedrande...

"På min tid" då drog man flickorna lite lätt i flätorna... Fick inte gå på skoldiscot en gång efter att en tjej skvallrat för sina päron... som i sin tur ringde mina...
 
Tekniken har ju gjort konsekvenserna av busandet lite värre idag. Bilderna är ju beständiga och kan användas för fortsatta kränkningar, och det är ju tråkigt.

Men inte var det väl bättre förr. Jag har själv varit med och gömt mig i tjejernas omklädningsrum när det begav sig. Det var väl tur att man inte hade någon mobilkamera då.
 
Jag instämmer med Jim. Med tanke på hur mycket spring det var mellan omklädningsrummen på mellanstadie- och kanske början av högstadietiden så var det en väldans tur att vi inte hade digitalkameror vare sig vanliga eller i telefonerna.
 
Att gömma sig i ett omklädningsrum och tjuvkika är kanske inte snällt men steget till att dra ner byxorna på någon, tjej eller kille, och fotografera är väl ändå rätt stort?!

Jag håller med Kalle om deporteringen ;)
 
Det är väl senaste japanska förnedrings-trenden som börjar smitta av sig. Har sett nån film på nätet med en jäkla massa (relativt vuxna dock) japaner som springer omkring å drar ner trosorna på främmande tjejer mitt ute på gatan typ...det hade fått nått namn också.... Verkade som att meningen mest var att förnedra dock...inte som dom där som filmar upp under kjolen på tjejerna.

Jag har dock slutat förvånas över folks dumhet.
 
Nerevarine skrev:
Det är väl senaste japanska förnedrings-trenden som börjar smitta av sig. Har sett nån film på nätet med en jäkla massa (relativt vuxna dock) japaner som springer omkring å drar ner trosorna på främmande tjejer mitt ute på gatan typ...det hade fått nått namn också.... Verkade som att meningen mest var att förnedra dock...inte som dom där som filmar upp under kjolen på tjejerna.

Jag har dock slutat förvånas över folks dumhet.

Det är inte filmer som kallas "p-rullar" som du har tjuvtittat på då? ;)

ajabaja
 
Kalle_B skrev:
Det är inte filmer som kallas "p-rullar" som du har tjuvtittat på då? ;)

ajabaja
Haha...nu var det faktiskt inte det jag syftade på. Detta var japaner som sprang omkring med en kamera mitt ute på gatorna... Och det verkade helt klart inte som tjejerna var speciellt med på det hela.
 
Kalle_B skrev:

Vad fan är det med kidsen idag??

Måste tyvärr erkänna att det inte är någon ny företeelse. På "min tid" (mitten på 70-talet) kallade vi det för gylfning.
Vi hade såklart inga kameror men hade vi haft det kan jag ge mig f-n på att vi använt dom.

Det berättigar naturligvis inte dagens handling men vittnar iallafall om att inget är nytt under solen. Man får väl betrakta det som pojkstreck i ungdomlig iver och nyfikenhet på det motsatta könet. Innerst inne är dom säkert förtjusta i tjejen fast det tar sig lite märkliga uttryck.
 
jo men att kika genom ett hål i omklädningsrummet som jag gjort är ett pojkstreck och en del av ens pojkes uppväxt. Att slita av en tjej brallorna o rycka fram kameran är inte ett pojkstreck... gränsen går därimellan.

Hade jag haft mobilkamera när jag var grabb, typ 15 -20 år sedan då hade jag nog inte gjort samma sak.. men kanske synen på bus förändras med tiden?

Idag kan vem som helst tanka hem 30 porr filmer gratis på nätet om dagen, TV visar hur mkt "jack ass" liknande saker som gelst, dokusåpor med guppande tecken och oralsex på toaletter är inget ovanligt osv osv osv... kanske dom avtrubbas och har svårt att hitta gränsen?

Jag står fast vid mitt straff förslag! på antarktis utan långkalsonger kan dom soa sina brott och fudnera på värderingar
 
Kalle_B skrev:

Jag står fast vid mitt straff förslag! på antarktis utan långkalsonger kan dom sona sina brott och fundera på värderingar

Jag tycker nog det låter lite hårt.

Men man funderar lite över samhällets signaler när ser straffet för de fyra killarna i Gbg som nästan slog ihjäl de två jämnåriga tjejerna på
nyårsnatten i Gbg ifjor.
 
hundbajs har jag aldrig varit medom eller hört talas om att folk gör.. skulle jag mölas med hundbajs hade jag slagit ihjäl killen
 
Kalle_B skrev:
skulle jag mulas med hundbajs hade jag slagit ihjäl killen

Usch, här var det ord och inga visor.
Tre år i Antarktis för gylfning och dödsstraff för hundbajs-mulning.

Tur man vuxit ifrån sånt, (gylfning alltså).

(Den enda man gylfar nu förtiden är väl möjligtvis frun, hihi)
 
Ok nu fattar jag. När jag läste det först så fattade jag det som att dom hade dragit ner sina egna brallor och fotat hennes ansiktsuttryck =/
Trött idag...
 
Askel skrev:
Ok nu fattar jag. När jag läste det först så fattade jag det som att dom hade dragit ner sina egna brallor och fotat hennes ansiktsuttryck =/
Trött idag...

Dagens skratt!! tack för det :)

Ja.. om det ändå vore så oskyldigt...men dom hade väl åkt dit för blottning... haha
 
Om föräldrarna ger ungarna vettiga grundläggande värderingar kan dom se på allsköns dynga och ändå inse att man inte gör så i verkligheten!
 
Föräldrarna har nog fullt upp med"kariären"...

Så det blir nog lärarkåren som får ta på sig skulden, för att andras "ungar" blev som dom vart.
Eller varför inte "grannens" dåligt uppfostrade "ungar", som förstört våran lilla "Pelle".

- Jag menar vi har ju knappt sett röken av lilla "Pelle", hur ska vi kunna lastas för det här?

........................?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.