Annons

Hjälp!!

Produkter
(logga in för att koppla)

kabbe

Aktiv medlem
Har köpt en d3100 och ska koppla in den till datorn. Man får med ett program som jag har laddat ner ViewNX2. men när jag sätter in sladen som jag hitta hemma ( som passade) hitta den igen?

Det jag undrar måste man ha en speciell sladd för den jag testa kunde komma in i kameran !

Vad står det i bruksanvisningen om hur man för över bilder till datorn?

Har du installerat något från CD-skivan som följde med kameran? Det borde, minst, finnas ett program som du kan använda för att föra över bilderna till datorn. Det kan mycket väl göra mycket mer än så dock.

Om du har lite tur beter sig kameran som ett USB-minne: koppla in den till datorn och sätt på den. Om datorn reagerar och säger att du har kopplat in ett USB-minne så är problemet löst. Om datorn inte reagerar alls kan du testa med att koppla in ett USB-minne i samma port, så får du se om datorn reagerar eller inte.

Edit: du skall inte behöva en speciell sladd för att föra över bilderna till datorn, om kameran har någon standardanslutning typ USB eller Firewire.

(jag har inte koll på Nikon egentligen men det här är generellt sagt)

Om du använder Windows vilket jag utgår ifrån, så kan det behövas speciella drivrutiner till din kamera, de bör som nämts ovan finnas på en CD som följer med kameran (annars går de att hitta med google) för att få automagisk kontakt.

Det är också möjligt att det någonstans i kameras menyer finns olika överföringslägen att välja på och att du där kan ställa in vanlig usb eller något annat.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto