dl_4711 skrev:
Du får hemskt gärna motivera det där. Om du kan, vilket jag starkt betvivlar.
Enkelt...
genom att köpa kamera av märkena Canon, Nikon , Pentax, m.fl. av dom vanliga tillverkarna av fotoutrustning så vet man att det är svårt att gå riktig vilse. Dom baserar sin utveckling/tillverkning på lång erfarenhet. Visserligen så har dom også kameror som är billiga kvalitetsmessigt, men allt som oftast kan man filtrera dessa på prislappen. Dom har dessutom relativt stora volymer av kameror, och feltillverkning (HW/SW) rättas snabbt upp genom mjukvaruppdateringar eller servicereparationer. Dom har helt enkelt inte råd att stämplas med ett dårligt kvalitetsrykte.
Merket Acer (får vara exempel här), eller vad det nu var, är åtmindstonde inom foto okänt, vissa tycker att dom t.o.m. är ökanda inom data (om det nu är samma tillverkare). Kan det vara så att dom har "badgat" en mera känd foto tillverkare? För konsumenten så betyder detta att man inte kan känna sig tillräcklig säker på att få bra service, hur länge finns reservdelar? och man vet inte heller vilken kvalitet man köper. Undantag finns säkert.
Och även om det i eftertid skulle visa sig att Acer är världens bästa kamera så skulle åtmindstonde jag vara mycket tveksam till att vara testpilot. Att köpa en kamera som jag knappt hittar information om, ens på (data)Acers hemsida, ja det gör inte jag, iaf. inte när priset inte är avsevärd lägre än tillsvarande specade kameror från mer kända märken.
PS! Sökte på "Acer CR-8530" på Altavista och de 30 första träffen länkade till platser såsom Kelkoo, Dustin, pcwelt, torget. Fick till slut gå genom Dustin för att hitta tillverkaren. Kameran är imponerande specad, så efter enbart spec så är detta en mycket kompetent kamera, tyvärr så är inte alltid en bra spec ensbetydande med en bra kamera...
Duger detta?
Margot... grattis! Och köp stativ, 420 mm är inte att spöka med ... ;-)
Mvh