Annons

hjälp om det går

Produkter
(logga in för att koppla)

V40Björn

Aktiv medlem
Jag råkade radera nårra bilder från minneskortet... går det o få tillbaks dem på nått sätt? kanske låter dumt men men!
 
Du kör USB sladden.. står menyn på på USB på masslagring ?

Så dyker ju kameran upp som en enhet i windows och då kan du scanna den enheten..

Prova precis här.. funkar...
 
Ja har en EOS20D vet du hur menyn ska stå i kameran? för programmet hittar inte den...e lite N00b på detta

tackar för all hjälp än så länge =)
 
Dyker kameran upp som en enhet i windows eller krävs det något special program för att tanka över filerna ??
 
Jeg vet tyvärr inte hur Canons menyer ser ut.. men på min Nikon har jag följande val..

USB Inställningar:

PTP=Peer To Peer Kräver extra mjukvara men jag kan via detta styra kameran från datorn.


Mass=Mass Storage då dyker enheten upp som en enhet i windows tex N:\

Kolla dina menyer / manual efter motsvarande...
 
ja har PTP då behövs inget program o så har ja "normal" o då ska man ha nått extra program.. men kameran lägger sig inte som en disk =(
 
Då är jag rädd att du behöver en kortläsare..

Kan nog inte hjälpa dig mera annars.-...

Känner du ingen med en kortläsare som bor i närheten ?
 
gör så !

MEN DU.., tänk på att inta använda kortet och ta fler bilder innan du räddat dom som gått förlodare..

Sen är fördelen med en läsare (om du köper en USB 2.0) att den är snabbare än kamerans USB port så det går fortare att ladda över bilderna..
 
nu har ja provat o den hittade i stort sett alla bilder men ja kan inte kolla dem..använde pc inspector först o den hitta dem men man kan inte titta på dem..RescuePro hittade inte dem bilderna ja ville ha.. fan me! inga andra tips?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.