Krille
Aktiv medlem
Nu brinner det i knutarna! Har fått besked att jag måste åka till Nordamerika på jobb imorgon eftermiddag. Givetvis tänker jag passa på att plåta också men jag är ju dessvärre tvungen att begränsa min utrustning till bara ett objektiv. Så nu har jag superångest. Vilket ska jag välja - mitt 500/4, 8 mm/5,6, MP-E65/2,8 1-5x Macro eller 16-150/2,8? Alla är superobjektiv och jag vet att jag kommer att sakna varenda ett jag lämnar hemma. Men som sagt det kan ju bara bli ett.
Ja, förresten, för säkerhets skull tar jag nog också med min nya G11. APS-C sensorn i den har i och för sig bara 12 miljoner pixlar men kameran får ju plats i fickan och Carl Zeiss-zoomen är ju rätt skarp. Kameran klarar ju faktiskt också DNG raw-format. Kan ju duga i nödfall när systemaren riskerar att väcka onödig uppmärksamhet bland lokalbefolkningen. G11:an gör det i och för sig också lite onödigt att välja 500/4 gluggen. Men jag vill ändå överväga den.
Ja, förresten, för säkerhets skull tar jag nog också med min nya G11. APS-C sensorn i den har i och för sig bara 12 miljoner pixlar men kameran får ju plats i fickan och Carl Zeiss-zoomen är ju rätt skarp. Kameran klarar ju faktiskt också DNG raw-format. Kan ju duga i nödfall när systemaren riskerar att väcka onödig uppmärksamhet bland lokalbefolkningen. G11:an gör det i och för sig också lite onödigt att välja 500/4 gluggen. Men jag vill ändå överväga den.