Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp mig välja; lumix LX7 eller Sony Rx100

Produkter
(logga in för att koppla)

Sture E.

Aktiv medlem
Min gamla LX2 har precis gått i pension.
Jag vill inte hosta upp mycket pengar på en ny, så valet står just nu mellan Panasonic Lumix lx7 och sonys rx100, första modellen. Alternativ 2 är Canon PowerShot g7x eller Sony rx100 ii. Jag kommer mestadels att fota i svartvitt och vill ha en bra närgräns (med eller utan adapter)
Jag har varit från fotandet ett tag och tar tacksamt emot förklarande tips/Sture
 
Oh! Jag valde mellan samma för drygt ett år sedan. Det blev LX7, men det var inte självklart. Har dock för mig att LX7 har bättre närgräns än RX100.

Är det viktigt att få ned kameran i en jeansficka tex lär RX100 vara bättre.

Till LX7 kan man skaffa en hygglig EVF, om man får tag på den. Och får tag på den till ett ok pris. Det gör dock kameran ännu lite bulkigare.
 
Hej Sture!

Du kan ju börja med att låna min Canon G7X och se vad du tycker om den. 😄

Är själv väldigt förtjust i Panasonic LX serie, har haft både 3:an och 5:an.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.