Annons

Hjälp mig att bedömma

Produkter
(logga in för att koppla)
På min skärm ser hon bara vacker ut... möjligtvis har de rosiga kinderna kanske fått lite hjälp av rouge?
 
På denna skärmen (icke kalibrerad) så är det möjligen aningens för mycket rött, men det skulle lika gärna kunnat vara så att hon är något röd i hudtonen på riktigt, dvs aboslut inte så att jag reagerar på det.
 
Jag har använt en guld reflexskärm det kanske har hjälp till lite på den röda varma sida, tack för hjälpen ska se vad jag kan göra , undrar om mina andra bilder är alla lika röda .
 
Varför vill du veta hur det ser ut på en kalibrerad skärm? De flesta har ju inte sådana.
På min okalibrerade skärm ser klänningen en aning rosa ut, men den kanske är vit i verkligheten? -Spela roll, bilden är ju bra ändå.
Ibland tror jag att frekventa besökare på FS drabbas av tvångstankar om allt möjligt, måste vara en skadlig miljö att vistas i...
 
Tomasz skrev:
Varför vill du veta hur det ser ut på en kalibrerad skärm? De flesta har ju inte sådana.
På min okalibrerade skärm ser klänningen en aning rosa ut, men den kanske är vit i verkligheten? -Spela roll, bilden är ju bra ändå.
Ibland tror jag att frekventa besökare på FS drabbas av tvångstankar om allt möjligt, måste vara en skadlig miljö att vistas i...

Klänningen är lite rosalillaaktig så den är okej men folk säger att huden ser röd ut det ser jag inte på min skärm
 
Tomasz skrev:
Varför vill du veta hur det ser ut på en kalibrerad skärm? De flesta har ju inte sådana.
På min okalibrerade skärm ser klänningen en aning rosa ut, men den kanske är vit i verkligheten? -Spela roll, bilden är ju bra ändå.
Ibland tror jag att frekventa besökare på FS drabbas av tvångstankar om allt möjligt, måste vara en skadlig miljö att vistas i...
Instämmer ! Klänningen ser rosa ut. Ska den vara det ? Om ansiktet är åt det röda hållet är svårare att säga. Konsentrera dig på att klänningen blir vit (om den ska vara det), om hon ser för blek ut då får du gå tillbaka och ha lite rosa klänning. Folk ska ju se ut som dom själva vill på bild och sen om ett klädesplagg inte blir exakt är mindre noga.

/ Erik

Edit : Då har hon rätt färgton i ansiktet !
 
Latino skrev:
Hej på er, genom kritik har jag fått veta att mina bilder har för mycket rött, kan ni som har bra kalibrerade skärmar hjälpa mig att bedömma om det är så. exempel.


http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/692664.htm?set=lp
Du skrev under bilden att du använder Canonutrustning. Jag tror att vissa Canonkameror tyvärr har lite väl hög färgmättnad i sina standardinställningar. Min kompis som äger en 350 D fick dra ner mättnaden ett snäpp i kameran pga för kraftiga färger. Själv hade jag en Canon Pro 1 som verkligen krämade på just rött men också grönt.
 
Jag tycer att det ser ut som om den röda kanalen har blivit överexponerad i de ljusa hudtonerna. Det händer lätt när man plåtar digitalt. Prova att ta flera alternativa exponeringar nästa gång. Om du plåtar i raw, prova att justera färgtemperaturen till lite kallare innan du läser upp bilden.

Mvh
Eva-Teréz
 
Den du länkar till är ju helt klart rödton i, eller snarare lite skär på nåt sätt. Däremot är långt ifrån alla dina upplagda bilder sådana, vissa av dem har tendensen men inte alla.

//Larsa
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.