Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med väskinköp

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag besökte Oslo i veckan och lyckade slarva bort min ögonmussla, som tur var hade jag lite andra delar hemma som en kompis köpte i Japan.

Det är inget exotisk som man kan få tag på bara i Japan utan det var för att det var lite billigare.

Det jag har på kameran är:
Canon EP EX15 "sökarförlängre"
Canon Eyecup Ec IIen ögonmussla
http://www.itbutikken.se/ms/5/20/280/0/0.htm

Musslan behövde modifieras lite för att passa.

Effekten blir att jag får in ögonmusslan lite djupare i ögongropen samt att det tätar bättre så inget ljus slipper in. Trivs ganska bra med det. Om man funderar på att göra detta så skall man vara medveten om att sökarförlängaren förminskar sökarbilden något.


Gnurra skrev:
Hupp! Vad är det för mysko sökare du har på kameran? var får man tag i en sån och vad är den bra till?

/Gustaf
 
Hej!

Kanon bilder! Ser bra ut den där väskan värkar skönt att slippa det där med att ta av sig ryggsäcken och sånt! Finns det inga fler köpare av dena LowePro Slingshot 200 AW som har nåt att säga om den är den värd varenda krona? Vad säger ni om den + resp. -?

Damian
 
Och möjligtvis nån som kan tipsa om var man lämpligast köper den? Antingen butik i närheten av nordvästra skåne eller på nätet.
 
Angelito skrev:
Hej!

Kanon bilder! Ser bra ut den där väskan värkar skönt att slippa det där med att ta av sig ryggsäcken och sånt! Finns det inga fler köpare av dena LowePro Slingshot 200 AW som har nåt att säga om den är den värd varenda krona? Vad säger ni om den + resp. -?

Damian
Har precis varit ute och testat min Slingshot 200 AW för första gången, och jag är grymt nöjd! Har allt från Crumpler-ryggsäck till LowePro Stealth Reporter-väska, men Slingshoten var överlägset smidigast att använda. Så värst dyr är den inte heller. Finns bl.a. hos CyberPhoto och Scandinavian Photo.
 
tjena Eva jag använder mig av en tamrac pro 8
den får du lätt ner din objektiv har själv en d70 +18-70mm och 70-300 mm
 

Bilagor

  • dsci0044.jpg
    dsci0044.jpg
    10.8 KB · Visningar: 334
Väcker liv i en gammal tråd då jag fått upp ögonen för Lowepro's Slingshot 2 väska. Hur gott om plats är det med 70-200/4L monterat? Det jag egentligen vill veta är om jag kommer att kunna ha mitt Sigma 70-200/2.8 monterat på kameran (Alternativt icke monterat men åtminstonde med i väskan) i den väskan? Någon som vet?

/H
 
Tja det går om man vill men det blir en bula på väskan om man har Canons 70-200L monterat.

Icke moterat funkar helt OK.

En sak man bör veta att det är bara kameran som blir lätt tilgänglig när man öppnar väskan hängandes på kroppen. Resten är lite besvärliger att komma åt pga att locket inte är lika stort insidan utan lite smalare. Så i dom flesta fall måste man plocka ur kameran för att komma åt något annat. Se min bilder tidigare i tråden så kanske du förstår vad jag menar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.