Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med Sigma EF-500 ST

Produkter
(logga in för att koppla)

recman

Aktiv medlem
Har köpt en Sigma EF-500 ST som jag har till min Nikon D70. Jag tycker manualen till blixten var under all kritik och undrar nu om nån här kanske vill förklara lite för mig. För det första, vad är skillnaden mellan de tre lägena som man kan välja på baksidan av blixten? Och varför kan jag inte köra i autoläget(?, läget som är längst till vänster, har inte blixten med mig här)? Då blinkar bara blixtikonen på kameran och det går inte att ta bilder.

Hoppas det finns nån med denna blixt som kan ge mig en hjälpande hand.

det går inte att köra autoläge med den blixten till d70. alltså var det tyvärr ett dåligt köp. hade du följt någon tråd här på fotosidan hade du vetat att du skulle köpt en sb-600 eller sb-800.

Tack för svaret. Pratade med butiken, det visade sig att jag fått fel...Sigma EF-500 DG ST i-TTL var det jag skulle ha. Får den på onsdag!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar