Annons

Hjälp med ProShow Producer...

Produkter
(logga in för att koppla)

Seldén/N

Aktiv medlem
Kanske nån kan hjälpa mig med ett problem. Jag har Photodex ProShow Producer, ett f.ö. väldigt bra program att skapa bildspel med.
Problemet för mig uppstår när jag ska skapa en Exe-fil.
När jag klar med bildspelet så sparar jag. Jag går in i Create Output -> PC Executable.
När jag sen trycker på Create, så kommer förslag om vart jag ska spara filen, jag trycker på Spara, sen jobbar den ett litet tag, sen frågar den om jag vill starta exefilen, men sen är det stopp...
Det som är konstigt är att detta har funkat förut, jag gjorde flera bildspel i vintras (samma dator, samma program), men jag kan ju ha missat nån inställning! Vad gör jag för fel???
Tacksam för hjälp!
/Annette

Hej!

Ifall du väljer att inte köra bildspelet direkt, sparas filen då?
Är det när Presenter startas för att visa bildspelet som det blir stopp?
Provat att ominstallera bara Presenter?
Någon inställning tror jag inte att det är för dom handlar mest om menyer, upplösning ock kvalitet.

Christer

Hej!

Ifall du väljer att inte köra bildspelet direkt, sparas filen då?
Är det när Presenter startas för att visa bildspelet som det blir stopp?
Provat att ominstallera bara Presenter?
Någon inställning tror jag inte att det är för dom handlar mest om menyer, upplösning ock kvalitet.

Christer

Nej, det verkars inte ens som det skapas någon fil överhuvudtaget...
Hur ominstallerar man Presenter? Förklara för en "dummie" jag är inte så haj på data...

Gå in på Photodex hemsida, välj att ladda ned och installera Presenter men ifall det inte skapas någon exe-fil så är det knappast Presenter det är fel på. Mystiskt.
Provade nyss att göra en exe-fil av ett bildspel och allt fungerade perfekt.
Jag förutsätter att du har koll på i vilken mapp programmet vill spara exe-filen.
Ska kolla lite andra saker men det här problemet verkar konstigt, har aldrig hört talas om det tidigare.

Christer

Nu har jag installerat om programmet, och det hjälpte inte, men nu har det hänt värre saker, nu kan jag inte längre öppna mina gamla projekt, trots att ikonen ser riktig ut (ett lila filmhjul), och trots att det är en *.psh fil. På varningen som kommer upp står det "The file xxx.psh is not a valid ProShow file.The file you have tried to open is not a showfile. This function opens show files (*.psh) only. To add a file to an existing show, drag the file from the File List into the Slide List."
Suck...jag hade sparat kopior på alla mina project filer i en mapp på skrivbordet för säkerhets skull när jag avinstallerade programmet. Dessutom så stod det på deras FAQ sida, att om man avinstallerar, så händer inget med projektfilerna, de finns kvar...
/Annette

Hmmm...här händer det mystiska saker...Efter att ha startat om datorn flera gånger, dessutom fått lägga in registration key tre gånger, så kan jag iallafall nu skapa en exe-fil, men mina gamla projekt går inte att öppna...Funderar nu på om jag sprendar filen till dig, skulle det vara intressant att se om du klarar att öppna den!
En annan sak jag funderar över är om det har nån betydelse att jag bytte webbläsare i förrgår? Från IE8 (som installerades dagen före förrgår och som orsakade annat strul,(jag hade innan IE6) vilket hade till följd att jag tröttnade och installerade FireFox istället) till Firefox.
Kan det ha orsakat detta?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar