Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hjälp med projektarbete

Produkter
(logga in för att koppla)

mackanmedk

Medlem
Hej, ska göra mitt projektarbete i gymnasiet under kommande läsår.

Så här långt har jag tänkt hittills:
*Ska fota i sthlm (alternativt i sthlms omgivningar)
*Funderar på att ha någorlunda struktur på själva arbetet. Det jag tänkt att göra är att jag varje vecka fotar ett antal platser som återkommer varje vecka i arbetet, samt några bilder varje vecka som är "slumpmässigt" tagna.
*Det jag tänkt på hittills är att "använda" mig av kontraster i sthlm, typ som fint-fult (det turisterna ser-det som turisterna inte ser) eller ngt annat.

Är även öppen för andra förslag vad man kan göra för projektarbete när man fotar.

Men det som är det viktigaste för min del för tillfället är att komma på en frågeställning med arbetet. Är tacksam för all möjlig hjälp jag kan få.

Bör även tillägga att jag har tänkt att arbeta med analog systemkamera för att sedan kunna framkalla dessa bilder själv.

Tacksam för svar.

Ha det bra
/Mackan med K

Ngt "bakom kulisserna" liknande?
typ rulltrappa i tunnelbanan som alla åker i vs skitiga maskinrummet?

Är det "bakom / framför kuliserna" foton du vill ta? Tex. en rulltrappa, bild 1: så här ser allmänheten den. bild 2: så här ser det ut uder som gör funktionen möjlig.

aha, förstår, väldigt bra idé. är sugen att göra detta, dock behöver jag en frågeställning, har tänkt lite på det du skrivit, men inte kommit fram till vad frågeställningen skulle kunna vara... hjälp?

/mackan med k

kanske, "Hur kan det fungera"... som ngn slags lärobok, med bilder, och enklare text till.
Sen är det bara spinna vidare, en bil utan på, och en på motorn osv.. enkelt och bra, men med konsentration på bildmaterialet så borde lärarna bli nöjda.
Sen är det bara att välja vad du vill fota... rulltrappor kan du ju kontakta Storstockholms lokaltrafik om. Jag jobbar åt dem, de brukar inte vara omöjliga.
Din ide med att återkomma kan ju handla om ngt bygge som växer dag för dag... fast de kräver ganska mkt tid.

detta känns dock inte så personligt, vilket sthlmgrejen däremot gör... kan nån hjälpa mig med frågeställning? har kört fast...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar