Annons

hjälp med photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

ceylon

Medlem
hej!
hur får jag som det är i photoshop elements när man trycker på raden nere till vänster där det står i cm hur stor bilden, är så får man upp hur stor bilden är i pixels oxo.. men till dilemmat

har nu bytt upp mig till photoshop och denna funktion finns inte.. Nån som vet hur jag ska ställa in i photoshop för att få samma

hej!
hur får jag som det är i photoshop elements när man trycker på raden nere till vänster där det står i cm hur stor bilden, är så får man upp hur stor bilden är i pixels oxo.. men till dilemmat

har nu bytt upp mig till photoshop och denna funktion finns inte.. Nån som vet hur jag ska ställa in i photoshop för att få samma

Om du har status raden framme ska det bara vara att välja vilken typ av mått du vill visa.

Dock är måtten(pixels/centimeter/etc) beroende på vilken enhet du har ställt in att du vill ha under Edit->Preferences->Units & Rulers.

Fungerar utmärkt för mig..
Nu skulle jag vilja fråga en sak..HUr gör jag för att kolla bildens storlek utan att behöva spara den..Det kanske är en luddig fråga med tanke på att det beror på vilken kvalitet man sparar i..Men finns det ett svar?

Menar du när du sparar i ett komprimerat format (annars ser du ju i statusfältet)?

"Spara för webben" ger dig svaret innan du sparar för gif, jpeg och png. Den vanliga spararutan ger dig svaret för jpeg, också det innan du sparar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar