Alyzzah
Medlem
Har precis köpt två vanliga studioblixtar med vita paraply. Jag vet att det är en rätt enkel och tråkig lösning men jag skulle ändå vilja ha några tips. Ev. några billiga tillbehör som jag behöver.
Just nu står blixtarna på varsin sida om mig och riktas mot modellen.
Jag har även en 430ex som jag har läst att man kan ställa bakom modellen och lysa upp bakgrunden. Tyvärr får jag inte den att fungera med slavinställningar.
Använder synkkabel till studioblixtarna eftersom IR-sändaren jag har bara utlöser EN (?) av studioblixtarna.
Hur jag sen får 430ex blixten att avfyras är ett frågetecken.
Min kamera är en canon 5D (eller 450D)
Även lite andra tips som får bakgrunden att bli VIT och modellerna snyggt belysta.
Det jag tycker är trist är att jag måste sänka blixtarna om jag fotar barn t.ex.
Just nu står blixtarna på varsin sida om mig och riktas mot modellen.
Jag har även en 430ex som jag har läst att man kan ställa bakom modellen och lysa upp bakgrunden. Tyvärr får jag inte den att fungera med slavinställningar.
Använder synkkabel till studioblixtarna eftersom IR-sändaren jag har bara utlöser EN (?) av studioblixtarna.
Hur jag sen får 430ex blixten att avfyras är ett frågetecken.
Min kamera är en canon 5D (eller 450D)
Även lite andra tips som får bakgrunden att bli VIT och modellerna snyggt belysta.
Det jag tycker är trist är att jag måste sänka blixtarna om jag fotar barn t.ex.