Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med lins för action/natur

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj...nu såg jag Mattias svar - som ju går i samma tankebanor som jag nyss skrev...:)

Ja jösses...detta är inge lätt.


:)
 
SubEvent skrev:
Köra en mindre zoom och sedan en konverter?
Om det i första hand är t ex en 70-200 du vill ha, så kan det vara en trevlig idé att komplettera den med en extender.

Men om det i första hand är brännvidder uppåt 400-500 mm du vill ha är det fel väg att gå.
 
Ah...ok.
Jo...vill definitivt upp i dom regionerna...

Objektivet skall som sagt funka som en allround-lins för handhållna panoreringsfoton på racerbanorna - men även för fågelfoto med hjälp av stativ.

Kikat en hel del på både amerikanska och engelska forum och folk hissar 50-500 som attan...även i jämförelse med den nya 150-500:an.

Tokinan 80-400 jag kikat på anses av många ha för långsam AF för sportfoto...men som sagt - jag är inte speciellt kräsen med tanke på vad jag tidigare använt.

...sen har ju faktiskt Sigma en 80-400 med stabilisator - men dyrast av hela gänget jag kikat på... :)

Alltid är det nåt...hehe
 
Det är inte heller aktuellt med fast optik...även om jag inser att de definitivt slår kvalitén o skärpan i jämförelse med zoomoptik.

Skall kika på Tokinan imorgon iallafall...för att känna lite på vikten etc... men är som sagt väldigt kluven.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.