DaCure
Guest
Postar nu en ny tråd då rubriken på den förra inte längre stämmer. Jag fick dock många givande och snabba svar där och kunde rätt snabbt konstatera att en Canon Ixus V3 är ett bättre köp än en DiMAGE Xi om man står i valet mellan dessa två kameror.
Men efter lite surfande och läsandes på diverse sidor så dök två alternativ till på kameror upp, Konica Revio KD-500Z och Pentax Optio S.
Frågan som jag nu ställer mig är vilken av dessa tre kameror som är den bättre?
Canon Digital Ixus V3
Konica Revio KD-500Z
Pentax Optio S ( http://www.dpreview.com/news/0301/0...entaxoptios.asp )
V3:an har jag inte läst speciellt mycket ont om och det verkar vara en bra kamera från en seriös tillverkare.
Konican verkar även den vara en riktigt bra kamera. Tyvärr så har den ett unikt batteri, ingen A/V utgång samt ingen sekvenstagning.
Pentaxen verkar inte har många nackdelar mer än att ingen har testat den och verkligen vet hur kvalitén på bilderna blir både inomhus och utomhus. Funderar starkt på den faktiskt! Det enda som är synd är att den inte verkar ha något ordentligt linsskydd.
Vad tror ni om dessa?
Samtliga kameror finns att läsa om på www.cyberphoto.se
Tack på förhand!
MVH / Johan
Men efter lite surfande och läsandes på diverse sidor så dök två alternativ till på kameror upp, Konica Revio KD-500Z och Pentax Optio S.
Frågan som jag nu ställer mig är vilken av dessa tre kameror som är den bättre?
Canon Digital Ixus V3
Konica Revio KD-500Z
Pentax Optio S ( http://www.dpreview.com/news/0301/0...entaxoptios.asp )
V3:an har jag inte läst speciellt mycket ont om och det verkar vara en bra kamera från en seriös tillverkare.
Konican verkar även den vara en riktigt bra kamera. Tyvärr så har den ett unikt batteri, ingen A/V utgång samt ingen sekvenstagning.
Pentaxen verkar inte har många nackdelar mer än att ingen har testat den och verkligen vet hur kvalitén på bilderna blir både inomhus och utomhus. Funderar starkt på den faktiskt! Det enda som är synd är att den inte verkar ha något ordentligt linsskydd.
Vad tror ni om dessa?
Samtliga kameror finns att läsa om på www.cyberphoto.se
Tack på förhand!
MVH / Johan