Annons

Hjälp med Hotmail/Outlook

Produkter
(logga in för att koppla)

Måns H

Aktiv medlem
Det här ligger väl lite utanför Fotosidans kärnområde men jag behöver hjälp och får ingen av Microsoft.

Problem: Jag hade Hotmail Plus och betalade 159:- per år för att ha tillräckligt lagringsutrymme, slippa reklam och ha garanti att kontot fanns kvar hela det betalade året även om kontot inte användes.

Nu har Microsoft ändrat om. Jag har samma hotmailadress men har fått Outlook i gratisversion. Är då orolig för att inbox och/eller utbox blir överfulla och vet inte hur man kollar hur mycket som ligger där. Rensar onödigt hela tiden men har behållit exempelvis skickade bilder och texter som extra backup.

(Funderade på att byta till ex vis Gmail men har ju en inarbetad hotmailadress som är tryckt på visitkortet också så jag behåller trots allt helst hotmailadressen även på Outlook.)

Vet nån hur man kollar utrymmena? Måste man som förr använda kontot varje månad? Jag har alltså bara Outlook som e-postprogram, använder i övrigt Mac och Firefox.

Outlook.com har "virtually unlimited storage". Det finns en reklamfri variant, där man inte heller måste logga in, som du _borde_ ha fått om din gamla Hotmail Plus fortfarande gällde. Annars går det att slänga in några kulor för att få det. Det bör finnas en länk i inställningarna.

(Funderade på att byta till ex vis Gmail men har ju en inarbetad hotmailadress som är tryckt på visitkortet också så jag behåller trots allt helst hotmailadressen även på Outlook.)

Jag hade en Hotmailadress ett tag (och den finns nog kvar, skulle jag tro) så när jag "bytte" till Gmail så hittade jag en inställning där som regelbundet hämtar brev från Hotmail till Gmail.

Folk kan altså fortsätta att använda min gamla Hotmailadress, men alla brev hamnar i Gmail. Nya brev skickar jag bara från Gmail.

Tack för lugnande meddelanden!

Blev lite lugnad. Outlook funkar väl ett tag och sen kan jag byta smidigt. Har Gmail som reserv sen ett bra tag tillbaka, har lagt kopior på viktiga mail där.

Men har nån exakt svar på hur man kollar utrymmena så tar jag gärna emot det.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto