Annons

Hjälp med digitalkemera

Produkter
(logga in för att koppla)

martinawil

Ny medlem
Funderar på att införskaffa mig en liten digitalkemera.. Men jag vet inte riktigt vad man ska leta efter..Vad ska man tänka på?
Vill inte att den ska kosta allt för mycket..men ändå ha kvalité.. Vad finns det?
 
Kolla om en Canon digital IXUS - V2 eller - 330 kan vara någonting för dig... kameran ligger på runt 6000 (om man vill ha den direkt o beställer från dustin) eller ner till 5300kr (330) om man beställer från www.cyberphoto.com (import verisonen) fast då får man vänta några dagar/veckor beroende på lagerstatus... sen kan det va bra att ha lite mer minne än 8mb som inte räcker nånstans, själv har jag 128mb, detkostar runt 800kr... och sen extra batteri drygt 600 och så en väska kan va bra att ha till att förvara alltsammans också... så du kommer undan till under 8000 om du köper allt det... (kanske tillochmed under 7000 om du har ork att vänta på prylarna en vecka eller 2) (leveranstider) eller du kanske hade tänkt dig billigare? Lycka till! =)
 
Svårt att säga

Det är nog hemskt svårt att välja digitalkamera. En god
regel är att hålla sig till bra märken, Kodak, Canon, Nikon
o.s.v. Även Sony gör vad jag förstått bra kameror. Sedan finns
det stora och bra och billiga, små och dyra och halvbra...
Det är en fråga om vad man prioriterar och vad man ska ha
den till. Men köp inte en kamera med mindre än 2Megapixel, kanske
ännu mer egentligen. Se till att den har autofocus och inte
fixfokus.
 
Du glömde Olympus! ;)
Kanske känns lite tjatigt av mig, men Olympus var en av de första på digitalkamerafronten och är kända för hög kvalitet på sina digitalkameror. Dessutom är de ofta prisvärda och tar inte två tusenlappar extra för loggan på kameran (hrm, hrm). Bildkvaliteten är ofta bättre än på t ex Canonkameror i samma prisklass när det gäller kameror för upp till 8000-9000 kr.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.