Nja, att den ursprungliga bilden skulle vara så värst mycket bättre har jag lite svårt att hålla med om;det skarpa solljuset och skuggorna i ansiktet ser rätt anskrämligt ut, och att det vita tyget är totalt utfrätt tycker jag är mer störande än reflexer i ett glänsande silversmycke...
Att fixa till festbilden borde inte vara omöjligt, jag gjorde ett snabbt försök enl. följande (engelsk version av PS CS2):
- Satte vitbalansen enligt det vita bh-bandet (Color balance)
- Körde "Auto balance" för att fixa till tonomfånget, tyckte det blev bra så jag behövde inte justera levels manuellt.
- Beskar bilden
- Neat image för att släta ut huden en aning
- Spot healing brush för att ta bort blänket i ansiktet och andra småfläckar
- Åtgärdade de röda ögonen med "Red eye tool".
- Markerade tänderna med trollspöt, kopierade till ett nytt lager, gjorde om till svartvitt (Channel mixer), ändrade opacitet till c:a 60% (borde nog sänkt lite till) och slog ihop lagren.
- Samma sak med ögonen.
- Kopierade smycket till ett nytt lager och gjorde det svartvitt på samma sätt, valde blandningsläge "Scren" för att ljusa upp det, och slog ihop lagren.
- Markerade lite slarvigt den röriga bakgrunden, 3 pixlars ludd, kopierade till nytt lager, la på lite gaussian blur och slog ihop lagren
- Kopierade lagret, körde "Diffuse glow" och valde blandnngsläge "Soft light" för att få en mjukare bild och en behagligare hudton.