Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp! Köpa begagnad D50

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas D

Ny medlem
Hej!

Hoppas någon kan komma med kloka råd lite fort för jag har fått nys på en Nikon. Så här skriver säljaren:

"Säljer en Nikon D50, Kameran är i kanonskick och inköpt för ca ett år sedan.

Paketet innehåller

- 2st objektiv
Nikon Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G ED svart.
Nikon Nikkor AF-S 55-200 1:4-5,6G ED Silver
Bägge objektiven med UV-filter och motljusskydd.

- 1 minneskort på 1 gig
- 2 batterier samt laddare.

Jag vill ha 6000 för hela paketet, men kan tänka mig 5000 om om du ej vill ha 55-200mm objektivet. Vid köp av paketet kan jag vid snabb affär skicka med en nyköpt kameraväska med plats för båda objektiven."

Hur säkert är det att köpa begagnat? Priset är ju kanon bra! Nästan för bra =) Frakten är ju kritisk, tips där. Är dock redo att slå till, vad säger ni?

Tack!
/jonas

Jonas D skrev:
Hej!

Hoppas någon kan komma med kloka råd lite fort för jag har fått nys på en Nikon. Så här skriver säljaren:

"Säljer en Nikon D50, Kameran är i kanonskick och inköpt för ca ett år sedan.

Paketet innehåller

- 2st objektiv
Nikon Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G ED svart.
Nikon Nikkor AF-S 55-200 1:4-5,6G ED Silver
Bägge objektiven med UV-filter och motljusskydd.

- 1 minneskort på 1 gig
- 2 batterier samt laddare.

Jag vill ha 6000 för hela paketet, men kan tänka mig 5000 om om du ej vill ha 55-200mm objektivet. Vid köp av paketet kan jag vid snabb affär skicka med en nyköpt kameraväska med plats för båda objektiven."

Hur säkert är det att köpa begagnat? Priset är ju kanon bra! Nästan för bra =) Frakten är ju kritisk, tips där. Är dock redo att slå till, vad säger ni?

Tack!
/jonas

Suck. Orka posta här, men inte gitta göra en sökning som tar MAX fem minuter på nätet? Det är GANSKA SLÖTT! Du vet alltså inte vad en NY D50 med kitoptiken kostar? Kolla här! http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=4033075

Så, nog med skäll. ;-)

Köp nu kameran NY på postorder (från t ex Scandinavian Photo) istället, och köp det nya VR-objektivet för under tretusen litet senare, när du har lärt känna kameran.

Hej!

Du har så rätt - lite slö =) Men anledningen är att jag har ingen tid att leta i forumet (så mycket att göra på jobbet) och det var lite brådis att bestämma sig om köpet.
Han ska skicka allt i originalförpackningar och allt är använt ung 1 vecka enligt han. Men du tycker köp nytt ändå alltså!? Jo, för man vet ju aldrig. Utan garanti o allt.

Tack för ditt svar!

Majorskan skrev:
Exakt, du blir lurad...
Jag skulle snarare säga att han lurar sig själv. Att sätta ut en kamera på annons till överpris är inget lurendrejeri, eftersom var och en kan ta reda på vad den kostar ny. Om man är så dum att man inte gör det så får man ju skylla sig själv.

Såld

Paketet såld för 6000, tycker tvärtom mot vad ni säger inte att jag lurats. Visst kan man köpa en ny via scandinavian photo för 5000 med kit objektiv.

Sedan ska man dock köpa till följande:

Motljusskydd till kitobjektiv? 200-300kr
Nikon AF 55-200mm. ca- 1500kr begagnat
Väska ca 300kr
batteri ca 150kr
minneskort ca 300kr
Två UV filter ca 600kr

Så detta hamnar en bra bit över 6000kr.

Men som sagt detta är upp till var och en att välja !!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar