ANNONS
Annons

Hjälp!,jag har blivit lurad på köp o säljsidan

Produkter
(logga in för att koppla)

D.L

Medlem
Jag "köpte" nyligen en kamera på fotosidans köp o säljsida av medlemmen spingear (Lars Andersson, gävlebors län). Det var en canon eos 350 d. Jag har betalat kameran men den har inte dykt upp och inte ser det ut som den kommer göra det heller. Nu sitter jag alltså här fattig och utan kameran jag längtat efter.

Just nu jobbar jag hårt på att få tag i den här personen. Men det är svårt, han har tagit bort sitt medlemskap från fotosidan och raderat annonsen. Det som finns kvar är någon kommentar på bild och ett inlägg i forum. Jag har kollat upp hans konto och på banken sa de att Lars Andersson inte var ägare till kontot men att pengarna kommit in. Det enda jag fick veta var att ägaren av kontot fanns i Sala mer fick de inte ge ut(säljaren uppgav sig finnas i Bollnäs).

Alla andra som blivit lurade här eller misstänkt att någon försöker luras hör av er. Sånt här ska inte kunna försegå på en seriös och proffisionell sida som fotosidan. Hjälp mig stoppa det och sätta dit de jvlarn!
Den här informationen har jag om säljaren
* användarnamet: Spingear
* mail: [email protected]
* Påstår sig heta Lars Andersson
* Har konto i Sala föreningssparbank
* Har ett annat kontonummer i skandiabanken

Det här har jag gjort
* Polisanmält händelsen
* Försökt få banken att tala om vem som har kontot men det får bara polisen begära, o de har ju inte tid.
* Kontakt christer lindh på fotosidan i hopp om att få ut ip eller annan viktig information.
* Kontakta gmail för att få information om användaren.
*Letat på Eniro efter telefonnummer ( är som att leta efter en nål i en höstack)
*Försökt förhandla med honom men han svara inte på mail.

Har någon annan blivit lurad? Någon som varit med om liknande händelser? Vad ska jag göra? Förslag? Tacksam för all hjälp jag kan få, spydiga kommentarer undanbedes!

Förstår det nu, men jag är envis och tänker inte ge mig förrens jag har mina pengar igen. Det är sorgligt att man inte kan lita på en människas ord idag. Kom igen, fler svar, behöver hjälp

Fy farao vad drygt!

Jag lider med dig och hoppas att det löser sig på ngt vis, det är riktigt trist när sådant här händer.

/C

Fy fan vad arg och ledsen jag hade blivit om detta hänt mig :(

Kan tyvärr inte hjälpa dig, bara lämna mina sympatier.

Kräk som bär sig åt så...

Ligg på polisen, gå dit och be dem hjälpa dig nu, tjata. Ju längre tiden går, desto svårare blir det att reda ut stölden av dina pengar. Får du ingen hjälp av dem så hota med JO-anmälan eller liknande.

Det här är verkligen tråkigt och det är nog många som lider med dig.

Det här är förmodligen samma person som haft skumma annonser tidigare.

Han svarade t.o.m. i någon av trådarna om bedrägliga annonser, och det framgick att han egentligen inte bryr sig om att polisen kan ta reda på vem han är genom kontonumret. Polisen har inte tid, och om han åker fast är straffsatsen låg.

Han har nog tyvärr lyckats lura en hel del folk på pengar, och jag misstänker att det blir svårt att få tillbaks något.

Nu ligger det en varning på radannonssidan, där det bl.a. listas vissa kontonummer. Är det kontonummer du skickat pengar till något av dem? Kolla här.

Det är oerhört trist att sådant här händer. Risken är ju att FS tvingas ta bort gratisannonserna, vilket drabbar de 99,9% av annonsörerna som är seriösa.

Tycker alltid denna sidan varit ett föredömme, när det gäller handel, och ärlighet emot varandra..

Hoppas verkligen inte att några ska få förstöra det VI har...

Det finns folk som sätter i system att blåsa folk på nätet, skiter i konsekvenser, och spelar på folks goda vilja, och känslor..

Ibland undrar man varför man bemöter ett leende med ett leende på stan, när det finns såna här männsikor..

Till trådförfattaren>

Lessen att det blev skriverier om allt annat än den infon du fiskar efter...

/T

Ps: Jag är dock övertygad om att om det finns någon information, kommer den till dig ändå...

Ds: Kanske skulle lägga varnings layout-texten i RÖTT, och lite mera synlig (större teckensnitt).. Som det är nu, är det mest en spalt i perferin..

Senast ändrad:
AFE skrev:
Det här är förmodligen samma person som haft skumma annonser tidigare.

Han svarade t.o.m. i någon av trådarna om bedrägliga annonser, och det framgick att han egentligen inte bryr sig om att polisen kan ta reda på vem han är genom kontonumret.
Jag var inne på den tråden precis när han lade in ett inlägg & häcklade dessa "korkade" människor som gick på hans bedrägerier.

Han skröt hejvilt om hur mycket pengar han tjänade på sina "affärer" & visade t.o.m. upp ett kontoutdrag på det han fått in från FS-medlemmar han lurat!

Jag har själv köpt en del i god tro & betalat i förväg men tyvärr så får man nog ta sig en funderare nu om det rör sig om lite mer pengar...

//Larsa

Kanske dags nu för FS att inleda ett samarbete med Tradera eller Blocket där man har säkrare metoder att avgöra en säljares ärlighet....

Ja en dag

Jag var inne på den tråden precis när han lade in ett inlägg & häcklade dessa "korkade" människor som gick på hans bedrägerier.

Han skröt hejvilt om hur mycket pengar han tjänade på sina "affärer" & visade t.o.m. upp ett kontoutdrag på det han fått in från FS-medlemmar han lurat,,,,,

En dag lurar han ju fel människa vi får se hur smart han är då???

Polisen dom skiter

Ju i sånt där dom har fullt upp med att sätta fast folk som glömt bilbältet eller har ett trasigt lyse på bilen

som svensk medborgare har du rätt till polisens tjänster, det är tom en rättighet vi har.

Att polisen har mkt att göra och deras resurser är knappa kan jag acceptera. Men det jag skulle göra är att ligga på dom hela tiden, terrorisera dom med mail, ttelefonsamtal och personliga besök tills dom ber dig dra åt helvete. Får se vem som ger upp först, du eller polisen

Kalle_B skrev:
som svensk medborgare har du rätt till polisens tjänster, det är tom en rättighet vi har.

Att polisen har mkt att göra och deras resurser är knappa kan jag acceptera. Men det jag skulle göra är att ligga på dom hela tiden, terrorisera dom med mail, ttelefonsamtal och personliga besök tills dom ber dig dra åt helvete. Får se vem som ger upp först, du eller polisen

Så alla norska, danska, finska, tyska, franska, ryska, spanska etc. etc. medborgare har inte lika stor rätt till polisens hjälp?

Tänk om David är finsk medborgare (vilket jag inte har en aning om)

kontakta polisen och fråga vem som tilldelats ditt fall. Sedan åker man dit och tar med sig all info man har och ber att få prata i 5 minuter med honom. Det är all tid det tar.

Allting bygger på infom om vem som har bankkontot.
Är det inte bedragaren själv så är det någon i hans absoluta närhet tex flickvän.

Det här borde vara ganska lättutrett...

men jag måste få undra varför du har gett denna person pengar innan du fick varan?

Och självklart har alla rätt till samma polisinsats :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar